30 juni 2010

Lappen(tas)(jes) - the sequel

ZO durfde ik dat toch niet afgeven, haha. Een simpele lappenmat (de foto onderaan) was ook leuk geweest maar 't is zo zonde dat je daar dan je voeten aan moet vegen... temeer omdat er uuuuren werk steekt in het lappen-patchen. Echt (pfiew), ik heb dit serieus ondergeschat. Ach, wat maakt het uit, 't was tof!
De grote tas (ong. 40x40cm) is voor Stig z'n juf, het kleine tasje voor de juf waar ik dit jaar heel veel voorbeeldlapjes uit de stoffenwinkel van kreeg.

Lappentas Lappentas

Opzij zit links en rechts een plooi. Voor diegenen die rokjes maken: het is gelijk een stolpplooi. De binnenkant werd gevoerd met Vlieseline H640. Dat maakt dat de tas "staat".

Lappentas Lappentas

Lappentas
Lappentas

Lappentas
Lappentas

De bodem van de grote tas is verstevigd met een soort harde plastik plaat die ook in hoedenranden wordt gebruikt (gekocht in 't Wolwinkeltje in Leuven). Handig spul! Je kan er wel niet door stikken, dus stak ik de plaat in een jasje dat met velcro op de bodem bevestigd wordt. Om de tas te wassen, haal je de plaat eruit... maar dat ben ik vergeten te zeggen aan de juf.

Lappentas Lappentas

Dankjewel juffen!

ps: the sequel, want dit waren de eersten
pps: deze tas verscheen op One Pretty Thing :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails