13 juli 2009

Coasters voor de nieuwe buren

Ze wonen er als sinds een paar maanden maar vandaag geven ze een BBQ voor de buurt. Ik had een fles wijn kunnen meenemen... maar ik heb gisterenavond nog deze onderzettertjes gemaakt. Drie soorten stof uit de restjes-bak. De bloem en de achterkant zijn nog afkomstig van Frot, ooit gekocht bij Pauli en jammer genoeg niet meer te krijgen. Het rode ribflueel is wat er overbleef van de Noeks-tas. Het waren allemaal kleine smalle stukken dus ik heb alles eerst zeer willekeurig aan elkaar gezet zodat ik grotere lappen had. Dan een kartonnetje van 11x11cm uitgesneden en dat zoveel keer als het kon willekeurig overgetekend op die lappen. Twaalf stuks heb ik nog kunnen maken.

"Coasters" voor de nieuwe buren "Coasters" voor de nieuwe buren "Coasters" voor de nieuwe buren

Ze zijn wat dun uitgevallen en in mijn gedacht gingen ze perfect recht zijn (zoals deze), niet dus. Zoiets simpel en dat bleek dan toch niet zo eenvoudig te zijn. Ach ja, 't is maar wat je als norm stelt. Inspiratie opdoen? Ga dan eens kijken in de Flickr-groep.
.
De blabla voor mezelf:
- dikkere tussenlaag Vlieseline of minstens 2 lagen dikke flanel (Pauli)
- minstens 1 cm omzomen, dan zijn de randen rechter bij het omdraaien (batting 7mm terugknippen), stof van 12x12 is dan coaster van 9,3x9,3
- hoeken niet helemaal uitduwen, is beter als de hoeken wat afgeronder zijn
- tijd: dik 2 uur en dan nog een uur instoppen van de draadjes

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails