17 juli 2009

Speldenkussen

Ik heb zo'n speldenkussen met onderaan een zuignap. Probleem: dat ding komt telkens na 10 minuten los. Een speldenkussen aan m'n pols kan ik zelf niet zo goed verdragen dus ziehier de oplossing: een speldenkussen dat bovenop de Singer plakt met wat velcro.

Speldenkussen Speldenkussen

De voordelen:
- het blijft tenminste zitten
- het zit nergens in de weg
- het zit zelfs precies op de plek die ik het het handigste vind, ik ben rechtshandig
- 't is groot genoeg
- je haalt het er gewoon af als de cover over de machine gaat of als je draad moet opzetten
- ik hou van oranje
- er zit een stukje van m'n eigen kinderlakens in verwerkt, van bij m'n oma (bom) en dat doet me altijd glimlachen

Speldenkussen Speldenkussen

Het nadeel:
- er plakt nu voor altijd een stukje velcro op de Singer, ochgod!

Sommigen zijn helemaal gek van speldenkussens. Ik eigenlijk ook maar hoeveel heeft een mens er nodig, hè? Een paar van mijn favorieten mét handleiding (en ik zet ze hier opdat ik er zelf niet meer naar op zoek moet gaan in de toekomst):

- Goody-Goody
- Keyka Lou: voor rond de pols, ik zou er aan de polskant nog een extra stukje karton (ofzo) inleggen zodat je niet per ongeluk doorprikt tot in je arm (zoals ik zou voorhebben)
- Zakka
- Anna Maria Horner
- Heather Bailey
- The Little House by the Sea
- Paper String Cloth
- Planet June
- en nog 46 andere handleidingen

De blabla voor mezelf:
- rekstoffen (fluelen) in dit geval fixeren door er eerst een katoenen vlieseline op te strijken aan de achterkant, zoniet trekt alles scheef
- aan de binnenkant vlieseline H640
- onmogelijk om alles met de Singer te doen, wat niet lukt moet gewoon met de hand genaaid worden
- werktijd: bijna 3 uur

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails