12 juli 2009

Een Grimm-sprookje

Dat Kerstgebeuren van gisteren bleef door m'n hoofd gaan, ik moest gewoon efkes herbeginnen. En omdat het tasje voor Roos is, is het licht-blauw geworden.

Grimm-tasje voor Roos Grimm-tasje voor Roos Grimm-tasje voor Roos

Eerst vond ik patchworken nog bwabwa maar met de juiste kleuren en stoffen was het dan toch echt plezant. Ik had wel niet zoveel tijd dus ik ben niet helemaal precies geweest in het passen en aansluiten van de lapjes... met als gevolg dat het niet allemaal recht op elkaar zit, maar hé, dat vind ik nu net de charme ervan. De dubbele draad over de naden heb ik dan zelfs voor express niet al te nauwkeurig doorstikt. Het knoopje is gemaakt met zo'n lelijk plastik ding van de Veritas maar als er dan een stofje rondzit is het uitermate geschikt voor deze sluiting.
Allé, dan toch voor herhaling vatbaar. Happy!

Grimm-tasje voor Roos Grimm-tasje voor Roos

De sprookjesstof komt van Holland Fabric House, Japanse stof (dus zéér goede kwaliteit, vind ik van alle Japanse stoffen). Het ribflueel komt van bij Joëlle in Antwerpen (spijt dat ik niet van al hun ribfluelen een lap gekocht heb, de kwaliteit is ook echt goed).
En het sprookje: De Bremer Stadsmuzikanten, remember?

Technische blabla (geheugensteun voor mezelf):
- dubbele draad op naad een eerste keer doorstikken zonder de Vlieseline H640 op de achterkant, dan nog een keer mét de Vlieseline
- bij het aan elkaar zetten van de lapjes, de naad volledig doorstikken van rand tot rand (nooit zo bij mousse blokken)
- lapjes 9x9 gesneden, gestikt op 7x7, 24 stuks
- lits handvaten gemaakt door 2 biaislinten van 25 op elkaar te stikken, middenin een reep zware witte flanel van Pauli
- tijd: ongeveer 5 uur

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails