14 juni 2009

De tas van Noeks

.
Noeks heeft een tas ontworpen. Haar eerste, denk ik, want ik vind geen andere patronen. Wel meteen een supermodel. Ze zit erg gemakkelijk en is net goed van maat. 't Is geen 'sjieke sjakosj' maar een handige voor-alle-dag rommeltas.
De stofdelen uitsnijden duurt het langst want de tas zelf is snel gestikt. Ik wilde eigenlijk een hemelsblauwe ribfluelen buitenkant en een oranje vichy binnenkant maar omdat de eerste keer iets nieuws proberen toch vaak slecht afloopt (bij mij toch, al doende ... hè), gebruikte ik restjes uit de Ikea koopjeshoek. Tot mijn eigen verbazing is de tas gewoon goed gelukt en deze rode ribfluelen uitvoering met rood/oranje binnenkant is echt fris en zomers.
Oh ja, en ze is voor mij, helemaal voor mij ;-).

Het patroon vind je op Noeks voor minder dan 4 euro.

De tas van Noeks De tas van Noeks De tas van Noeks De tas van Noeks

Misschien 1 piepklein puntje: ik heb ondertussen al wel een beetje ervaring en daardoor begreep ik ook de uitleg over het in-elkaar-zetten van de tas maar ik denk dat een complete beginner misschien iets meer woorden nodig heeft. Het gaat dan over het stuk van de schouderband aan de tas en het binnenstebuiten keren. Afin, dat denk ik omdat ik het een jaar geleden niet begrepen zou hebben... maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan mij liggen (uiteraard!!!!!). Verder een superleuk project, ik maak me er zeker en vast nog eentje.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails