15 december 2010

Kerstmarkt, deel 2

piramidetasjes (klein geld) - kerstmarkt piramidetasjes (klein geld) - kerstmarkt

Het tweede deel van de Kerstmarkt-spulletjes: piramidetasjes voor klein geld, ze zijn zo'n 8cm hoog (handleiding en patroon).

snoeptasjes - kerstmarkt snoeptasjes - kerstmarkt

Kleine knooptasjes voor een snoepje (of OB's of zoiets), ook zo'n 8cm hoog.

snoeptasjes - kerstmarkt snoeptasjes - kerstmarkt

Eenzelfde knooptasje maar dan een groter model. Ik denk dat ik dat zelf koop want TomTom past er net in.

portemonnee - kerstmarkt portemonnee - kerstmarkt

Portemonneekes met een knoopje, zonder rits (volgende keer dezelfde versie met een extra ritsvakje). De werkwijze vond ik in dit boek van Poppy Treffry, alleen... ik doe het nog net ietske anders. 'k Zou dat eens moeten posten want het is een simpele werkwijze en eens je weet hoe, kan je tasjes maken in alle formaten en vormen.

schoudertasje - kerstmarkt schoudertasje - kerstmarkt schoudertasje - kerstmarkt schoudertasje - kerstmarkt

En een paar schoudertasjes, groot genoeg voor een portemonnee. Alles dus met staalboekstofjes.

Ps: nogal sombere foto's maar het was vandaag dan ook zoooooo'n slecht weer :-(


Deel 1 - deel 2 - deel 3

29 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi gemaakt, die piramide tasjes ga ik ook eens proberen.
    grt, Helmi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaah, ik word gek van naar deze vlijt te kijken!
    De piramdikes ga ik ook eens proberen: schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet alles er leuk uit! Je hebt de staaltjes goed benut lijkt het. In noord-Nederland was het trouwens heerlijk weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. DIt ziet er weer zo duur en chique uit!
    Fantastisch hoe jij kan toveren met naald en draad en stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @MissPatee: in de school van Stig, voor de ouders en de grootouders, een uurke op vrijdagnamiddag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Komt precies recht uit één of ander duur winkeltje, gij tovert met u tijd en u machine, heb je nog wat toverpoeder over? Want die piramidetasje die wil ik voor kerst ook nog wel even maken, en... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie spulletjes heb je weer gemaakt! School is vast heel, heel blij met jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Somber? Met zulke mooie en kleurrijke tasjes? No way! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ik wou dat ik jou tijd en handigheid had...als je dat ziet zou je zo achter je naaimachine willen zitten...héél mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ah ik denk dat ik die werkwijze van die portemonneekes ook net aan het uittesten ben: eerst één korte kant stikken en dan zo naar binnen plooien, lange zijkanten stikken en omkeren? Een onbegrijpelijke uitleg, maar als het zo in zijn werk gaat, weet je wat ik bedoel:-) Heel leuk geworden zeg. Ik zou zeker veel geld uitgeven aan jouw kraampje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh, ik wou dat ik ook zo een stalenboek kreeg! Zo mooi allemaal. Dat piramidezakje, dat zal ik dan in januari wel maken, samen met een hoop andere stikselende vrouwen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kunnen wij niet met zijn allen ook naar de school van Stig komen???
    Het ziet er weer prachtig uit allemaal!!!
    En heel benieuwd naar je werkwijze, dus lief als je dat een post!
    Fijne kerstmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow! Prachtig! Ik zou de helft van dat kerstmarktkraampje leegkopen, denk ik. Wat een leuke tasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jammer dat die kerstmarkt niet in onze buurt is... ik kocht gelijk van elks iets...
    die schoudertasjes vind ik super !!!!
    heb je daar een patroon van ?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer zo geweldig! Echt knap en zoals reeds gezegd, jij kan toveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een boel leuks! :D
    Kun je geen online kerstmarkt houden? ;) hihi...
    De piramidetasjes staan ook al op mijn verlanglijstje om zelf te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. i love the triangle bags. need to make some. copied the how to so that i can do it over break.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe doet ge 't? Verschillnde ideetjes uitwerken voor die kleine lapjes en dat dan ook nog allemaal gestikt zien te krijgen. En dan nog voorzien van leuke variaties (de lengte van de lintjes) en toffe knopen.
    Ik vind het wel grappig dat je in die zakjes ongemerkt een twix of zo kunt meesmokkelen. Ideaal voor mama's wiens handtas telkens omgekeerd wordt door de kinders op zoek naar wat lekkers.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wie ligt er nu nog wakker van somber weer als je al dat moois ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een leuke spullen! maar vooral de schoudertasjes alweer!!prachtig hoor! ik ben een beetje verliefd geworden op die met oranje,geel,bruine tinten....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhhh die schoudertasjes zijn echt subliem. Zowel de stof als het model. Top!!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails