11 december 2010

Bib-tas / Kerstmarkt, deel 1

Het is weer zover: Kerstmarkt op school! Ik kreeg van Stig z'n juf opnieuw een heleboel staalboek-stofjes. Prachtige dingen zitten daarbij! Alleen jammer dat de afmetingen van de stoffen beperkt zijn en dat er ook geen twee dezelfde stofjes bij zitten. Dus ik puzzel vanalles in elkaar: ritstasjes, knooptasjes, piramidetasjes, kleine tasjes, grotere tassen (zoals deze bib-tas), pennenzakjes, enz. Alles wordt verkocht voor een paar euro* dus steek ik er per stuk nu ook weer niet al te veel tijd in. Wordt vervolgd...

Bib-tas / kerstmarkt Bib-tas / kerstmarkt
.
Groot en stevig genoeg om boeken van/naar de bib te brengen (voor iets anders is ook goed, hè).
.
Bib-tas / kerstmarkt Bib-tas / kerstmarkt
.
Het is in feite gordijnstof. De kleur is echt ingeweven, niet geprint. Zoem maar eens in. Schoon toch!
.
.
De afwerking is eenvoudig, geen tierlantijnen, geen paspelbanden... dat neemt allemaal te veel tijd in beslag. Het enige extra detail is een siersteek in de handvaten. Voor een simpele "tote" moet dat niet meer zijn.

*om de schoolkas te steunen
Deel 2 Kerstmarkt

31 opmerkingen:

  1. zeg, zijn die met 2 linten gemaakt? nog sneller is slechts 1 lint dat je aan de voorkant links en aan de achterkant rechts vaststikt, snappie?

    keischoon, die tasjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tasjes, en je hebt de stof prima gebruikt.
    Ik lees al 1 jaar je blog en zal ook maar eens reageren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige stofjes!
    En de tasjes zijn simpel, maar wel prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar is dit Kerstmarkt of hebben ze ondertussen nog geen webshop;-) ? Ik wil ook zo'n bibtas, om lekker hip naar de bib te gaan ;-). Prachtig gedaan!!!!
    Vrees dat de kerstmarkt bij onze kinderen op school minder leuke stukken zal hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ge moet maar chance hebben met een mama als u! Succes verzekerd. En die stof, zo mooi, dat vraagt gewoon om een eenvoudig model, dat boordje bovenaan en dat knoopje maken het helemaal af, goe bezig en nog veel plezier met de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze echt super mooi, juist vanwege de eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tassen! En wat jammer dat je niet in de buurt woont, anders kwam ik het kraampje op de kerstmarkt eens leegkopen, haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heeel mooi, wil er ook wel graag een kopen, die met geel is echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap restjeswerk! Ze zullen wel blij zijn daar op school.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een siersteek, hup, alsof het niks is :)
    Ma die siersteek maakt het af vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ze zijn supermooi, en het feit dat ze aanelkaargepuzzeld zijn maakt het nog specialer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. PRACHTIG, zoals steeds! En dat knoopje maakt het helemaal af :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. echt heeel knap dat je van kleien stukjes weer zoiets moois kan fabriceren! geweldig!!
    als je in de buurt was had ik er vast 1 gekocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooooh die zijn supermooi, keischone stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel tof, zeg!!! ik wou dat er hier oo zo'n mama in de buurt woonde :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en deze zien er ook al zo super uit. wauw, zo'n sierstiksel. een droom van me om een keer een geweldige naaimachine te hebben. ik heb nu alleen maar een very basic one...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gij weet er altijd weer iets schoons van te maken, niet te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Of 'hoe ge werkelijk iets moois kunt doen met al die overdreven siersteken op uw machine'.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De reis naar de kerstmarkt voor die tasjes vanuit midden Nederland zou het toch wat duur maken, maar...wat een mooie tasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zot draaien met slechts 1 lint, maar waarom? gaat perfect hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  21. "Niet te veel tijd in steken" zegt ze dan! Amai!
    Supermooi gewoon, ik wou dat jouw Stig in mijn klasje zat! =)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben heel benieuwd naar alles wat je maakt voor de kraam,
    krijgen we hier ook nog een overzichtstentoonstelling???
    Ze boffen maar daar op school!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtige tasjes! om verliefd op te worden!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails