7 augustus 2010

It takes two to tango

Kijk hier, een niet-al-te-verkleed-kikker-kostuum. Geweldig, hè! Ik vind het zelf ook!!!
...
Amaai, die eloleo kan nogal stoefen!
...
Het is Stig z'n verkleedpak voor de kikker- en prinsessendag en ik heb het ook zelf in elkaar gestoken MOR ik heb dit niet bedacht! Straffer, ik had aan het begin van de week zelfs geen flauw hoe ik het kind "neeeeeeen, ik doe dat niet aan!" toch verkleed naar het feest zou kunnen sturen. Wel, eigenlijk was dit een fluitje van een cent. Ahja, want toevallig is de auteur van de meest hilarische blogpost ooit, en uitvindster, ook mijn collega en zij heeft dit op minder dan een half uur uit haar duim gezogen (ongeveer de tijd tussen mijn vraag "hebt ge soms een idee voor een kikkerkostuum voor een kind dat zich niet graag laat verkleden" en de sms die ik van haar kreeg "ik heb een idee!"). Merci Riet, ik verhef u bij deze tot het rijk der heldinnen!

Kikkerdag Kikkerdag

Na de sms kwam dan ook de mail met daarin deze schets met uitleg. Ik heb de instructies niet helemaal gevolgd. Eigenlijk waren er handschoentjes voorzien met vooraan bolletjes 'isimo' (ik denk dat wij isomo zeggen, polystyreen dus ;-)) in want kikkers hebben dikke vingers en tenen. Ik maakte een vereenvoudigde versie zodat zijn handen toch nog vrij zijn (lees: ik vond handschoenen te moeilijk).

Kikkerpak (door Riet!)
Kikkerdag Kikkerdag Kikkerdag

Toen ik de stof (een polo-shirt uit de kringloopwinkel) aan het knippen was, vond ik het ook zonde dat hij die T-shirt maar 1 keer zou dragen. Alles werd dus '(de)monteerbaar'. Na het feest kunnen de armen er weer afgehaald worden en komt er een scouts-sjaaltje in de plaats. De voeten hangen met pitsers vast dus die kunnen er ook af. Wat overblijft is een kikker zonder armen maar eigenlijk geeft dat niet zo. De T-shirt blijft dus ook na het feest nog draagbaar (en dat is zowat het enige dat ik zelf bedacht heb voor dit pak).

Kikkerdag Kikkerdag Kikkerdag
Kikkerdag Kikkerdag

De kikkervoeten en - handen zijn gemaakt uit een laag Fast2Fuse* HeavyWeight (van Noeks maar nu verkoopt ze dit product niet meer, dju). Ze zijn nog soepel maar toch stevig genoeg om in vorm te blijven (2mm) en het kan gewoon in de was.

Kikkerdag Kikkerdag

Voila, het kind is gekleed, en verkleed tegelijkertijd, en 't is deze keer niet allemaal voor niks geweest ;-).

*Ik gebruik Fast2Fuse ook in tassenbodems en in de zooltjes van de open-teen-babyslofjes.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails