11 augustus 2010

Hallo, ik ben Jean-Jean

Jean-Jean

Dit is Jean-Jean*. Binnenkort wordt hij - hopelijk - het beste vriendje van een kleine weesjongen, ver hier vandaan. Ik vond een tijdje geleden de blog Dolly Donations, een project voor weeskinderen in Haïti. Sinds Stig er is, ben ik echt heel snel gepakt door klein en groot kinderverdriet. Ik moet er niet aan denken dat mijn kind op straat zou rondzwerven. Wie zou hem knuffelen? Wie verzorgt dan zijn pijntjes? Aaaaarggggg, paniek in mijn hart bij de gedachte alleen al!!!

*Jean staat in de top 10 Haïtiaanse jongensnamen en de meeste Jean's worden gecombineerd met een andere naam, bv. Jean-Robert, Jean-Sebastian, ...
Jean-Jean Jean-Jean

Oorspronkelijk wilde Dolly Donations zo'n 180 poppen verzamelen voor 1 weeshuis maar al snel werden dat bijna 600 poppen en het project loopt nog door tot 1 november 2010.

Jean-Jean heeft een donker velleke en kroezelhaar (Franse knoopjes, maar in plaats van 2 keer de draad rond je naald te draaien, doe je dat minstens 6 keer).

Jean-Jean Jean-Jean
Jean-Jean Jean-Jean

Ook een boekentas en gele veters, twee duimen en een dikke poep met echte achterzakken.

Jean-Jean Jean-Jean

Hij kon het meteen geweldig goed vinden met ons Hildeke (van ons aller Tantehilde natuurlijk), verzekers omdat ze beide een sakosj hebben ;-).

Jean-Jean Jean-Jean

... misschien houd ik Jean-Jean toch nog maar eventjes hier, wie weet komen er nog kleintjes van?

Patronen:
- pop en instructies (maar Jean-Jean werd licht aangepast)
- pop met ronde benen (google docs)
- schoentjes voor pop met ronde benen (google docs) of ook hier
- superhero cape voor pop
- rokje voor pop
- kleedje voor pop
- nog meer kleertjes
- gezichtje borduren
- haar per haar 1
- haar per haar 2 en haar per haar 2bis
- of hier bij Tantehilde

Ik heb vroeger al een paar knuffels gemaakt en telkens sukkelde ik met die Fiberfill-vulling. Als je een stevig penseel kort knipt en dan de pluisjes Fiberfill hiermee in de benen/armen stopt, gaat het vanzelf en kan je de vulling ook beter verdelen (dus zonder bulten ;-).

Jean-Jean Jean-Jean Jean-Jean

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails