18 oktober 2009

I did it : een BROEK!

.
Laatst kondigde Vermiljoen haar webshop aan. Ik sprong al gelijk een gat in de lucht want zag m'n kans schoon: hier zou ik eindelijk eens een hele hoop mooie broekjes voor Stig op de kop kunnen tikken. Nondepitjes toen bleek dat ze stof ging verkopen, allemaal héél mooi maar ik wil een broek (!!!) en niet zomaar eentje maar wel van het geweldige soort zoals deze of ook deze. Soit, er zit dus niks anders op dan het dan maar zelf proberen. Neen Mie, ik ben onze swap-deal nog niet vergeten maar ik wil véél broeken (en spijtig maar voor de blauwe broek is het te koud geworden). Veel begint met 1 en dus ziehier mijn eerste broek. Ze trekt op niks en ik ben toch zo fier als ne gieter (jaja, bescheiden ben ik ook) want ik heb het gedurfd, gedaan, korte metten mee gemaakt EN het is al bij al beter gelukt dan ik had verwacht. Straffer, deze heb ik raprap eens geprobeerd maar ik denk dat het werkelijk nog iets kan worden als ik volgende keer zorgvuldig stik en de juiste regeltjes toepas (ik sta mezelf hier nu keihard uit te lachen, je denkt er maar het jouwe van).

Broem Broem Broem Broem

Na 20 minuten staren (en niets zien) naar dat patronenblad, kwam Stig met z'n autootjes aan. Ja, dat kind begreep er meer van dan ikzelf. Ok, let's go! Al bij al was het redelijk snel klaar. Er is wel vanalles fout aan deze broek maar ik weet nu wel hoe ik het de volgende keer moet doen, dat helpt. Er komt ongetwijfeld nog een vervolg.

Prototype broekje - om te proberen Prototype broekje - om te proberen Prototype broekje - om te proberen Prototype broekje - om te proberen

Het patroon komt uit de laatste Knippie, de knielappen heb ik weggelaten en een plooi vooraan gestikt (schoon afgekeken van Mme Zsazsa). De tailleband zit er verkeerd aan maar m'n geduld was op, ik wilde ze Stig vooral snel laten passen. Ahhhhhhhh, ze past! Op de stof was ik meteen verliefd maar die blijkt toch echt niet geschikt te zijn voor broekjes.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails