20 augustus 2009

Naar school!

Stig gaat op 1 september voor het eerst naar school. Ik heb er meer last van dan hijzelf. Daar hoort natuurlijk een boekentas bij en niet zómaar één. We hebben er allemaal een stukje van onszelf in gestopt:
  • de rest van de jeans van opa
  • en één van de pijpen van de jeans van vokke
  • gepikkendiefd uit de kast door oma
  • in elkaar gestikt door mij
Boekentas Boekentas Boekentas

Het maken van de tas:
Niet makkelijk. Afin, de vorm op zich was niet moeilijk maar de Singer sloeg helemaal tilt. De dikste jeansnaalden gingen er op sommige plaatsen niet door. Gevolg: 2 gebroken naalden en een verschrikkelijk krakend en piepend machien. Met een zware ledernaald is het uiteindelijk wel gelukt.
Er moest een A4 in kunnen, recht van model, onderaan iets breder (of dieper) zodat er een appel in past. Vooraan een klein snoepzakje (waar het vliegtuig in duikt) en een grotere zak. De schouderband kan er ook af en het is dan mogelijk om hem door de lussen op de rug te halen zodat de tas een rug-model wordt. Er zit nu maar 1 sluitingsknop op, wellicht zal ik ook nog een stukje velcro aan de andere kant van de flap moeten stikken.
Voor het in elkaar zetten heb ik dezelfde techniek gebruikt als voor de Lotta- en Noor-tasjes.

Boekentas ............. Boekentas

Voila, de boterhammen kunnen erin, de appel kan erin, het fruitsap kan erin, zijn naam staat erop... Bon Voyage!

Boekentas Boekentas Boekentas

PS: Als hier nu toevallig eens een dikke sponsor (type Singer, Brother, Bernina, ...) passeert: ik zou graag een zwaardere machine hebben! In ruil maak ik van je jeans een sakosj. Deal???

PPS: Op 1 september gaat Stig natuurlijk in z'n nieuwe blauwe broek naar school. Als je nog meer toffe spulletjes van dezelfde naaister(s) wilt zien, kijk dan op LiliMie! Ze gingen deze week online.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails