14 juni 2009

Sorry opa, ik knipte je broek kapot

... maar je krijgt er wel twee heuptasjes en een broeksriem voor in de plek. Helemaal Eloleo (de tasjes), al is de werkwijze wel afgeleid uit de portemonneekes van Balancing Everything, zoals het Peeke, maar dat is op zich een 'algemene techniek'.

Sorry opa, ik knipte je broek kapot Sorry opa, ik knipte je broek kapot
Sorry opa, ik knipte je broek kapot

Ik zocht laatst ook een manier om het logo over te zetten op de spulletjes die ik maak. Ondertussen heb ik vele (dure) oplossingen gevonden maar doe ik het toch maar zo:

Sorry opa, ik knipte je broek kapot Sorry opa, ik knipte je broek kapot

In de Banier kocht ik materiaal om stempels te maken en niet-giftige textielinkt (dank Lot voor de tip). Om voor de eerste keer een stempel te maken, viel het resultaat nog mee. De stempels in deze tasjes zitten verscholen, dat zou anders wel echt te opzichtig zijn. Ik maak nog een kleine poezenkopje-stempel en die zal ik dan gebruiken om de spullen te labelen. De grote stempel dient dan enkel om op papier te gebruiken.

PS: Als je echte jeansnaalden gebruikt ga je door 4 lagen als boter (met mijn type machine), vanaf 5 lagen wordt het moeilijker. Niettemin stoot ik bij dit soort projectjes toch steeds weer op de beperkingen van mijn Singer. Ik ben er ondertussen achtergekomen dat ik de tirlantijnen en de tientallen verschillende (sier)steken echt niet nodig heb maar dat voor mij vooral een krachtige motor van belang is. Ook best een machine die stiller stikt dan deze want de mannen in huis kunnen er soms niet van slapen, ja sèg!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails