28 juli 2009

Quilt tree met kleine give-away

.
Vanmorgen kreeg ik van Tante hilde een ketting-brief en voor één keer gooi ik een zo'n brief niet gelijk in de vuilbak! Sterker nog: ik doe mee. Jij ook?

Het gaat zo:
Je krijgt "de brief" en je stuurt naar de eerste persoon in de rij 2 lapjes paars(achtig)e stof van 6inch (15,2cm) en 100% katoen. Dan maak je 4 kopies van de brief en je stuurt ze naar 4 personen, samen met twee lapjes van je paarse stof, en die vier doen vervolgens hetzelfde.

Quilt tree Quilt tree Quilt tree

Het idee dat de lapjes vanuit alle uithoeken van de wereld komen, is toch prachtig! Ik ben zelf geen quilter maar je kan vanalles met zo'n lapjes doen, bv. haarspeldjes in een nieuw jasje steken (handleiding). Jawel, ik geef je, samen met de lapjes, ook nog twee van deze speldjes ... maar de ketting verder zetten, hè. Op het einde van de rit zal je 72 lapjes ontvangen hebben, precies genoeg voor 3 van zo'n tasjes ;-).

Quilt tree Quilt tree
Heb je interesse, laat dan iets weten op info@eloleo.be. Ik zoek 4 personen. Geen idee hoeveel reactie hierop zal komen dus wie eerst komt, eerst maalt. Veel plezier!


De blabla voor mezelf:
- !!! stofjes biais snijden, dan rekken ze wat mee als het speldje open en dicht gaat
- werktijd: een dik half uur per speldje, wel twee keer rondgenaaid i.p.v. 1 keer

11 opmerkingen:

  1. Aaah, laat ik nu net ook van Tante Hilde zo'n brief gekregen hebben. :-)
    Had ik geweten dat jij er haarspeldjes bij stak...
    Nee, da's een grapje! Ik zag Tante Hildes oproep, alsook het uiltjesstof, en werd daar prompt verliefd op. Ik ben nu evenals uzelve een trotse bezitter van 6 inch uiltjesstof, mijn dag is goed! Ik ben evenmin een quilter, misschien kan ik er uilenhaarspelden van maken... Als je trouwens quilt-tree-ers te veel vind langs deze weg: stuur maar door! Mijn stof-liefhebbende-vrienden happen nog niet voor het ogenblik, en ik heb gezworen de ketting niet te verbreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb dat ook gezworen en jij bent voorlopig de enige die hapt-niet-hapt maar toch reageert... ik kruis mijn vingers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb je net ontdekt (dankzij riet) en wat een leuke blog!
    (moet echt dat stikmachien eens van onder het stof halen...)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof initiatief, ik zag het al op een andere blog maar ik heb helaas alleen lapjes effen paarse stof en dat is nu ook niet direct iets om happy van te worden als ge een enveloppe opendoet é?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat betreft dat paars, ik heb me gehouden aan de regel 'als er ergens iets paars in zit mag het meespelen'. Dat zal ook wel goed zijn zeker? Het past dan ook wel in een paarse quilt, voor zij die écht van plan zijn om al die lapjes aan elkaar te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Paars, purper, lila. 't Is allemaal van dezelfde groep dus ik ben in feite ook soepel. Maar totnutoe nog maar 1 persoon gevonden die wil (bijna onder morele dwang) meedoen. Ik dacht dat het meer succes ging hebben. Ben ook niet van plan om er mee te quilten, je kan er zo veel verzinnen met kleine lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow, een halfuur per speldje! dan laat ik ze beter door jou maken dan ikzelf. Trouwens, nog een tip, maar misschien ken je het al: ik zie hierin de zijkant de lijst stoffenwinkels staan: daar staat Hexagoon (in de Ravenstraat in Leuven) niet bij: Dat ken je toch wel zeker?!? Zoniet, REP Je daar onmiddellijk naartoe (met veel geld omdat je daar ALLES wil kopen wat er is, en veel tijd omdat ze echt extra tijd nemen om je te helpen als je iets zoekt) en doe ze dan ook de groeten van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @tantehilde: eigenlijk 20 minuten maar dacht dat dat zou loskomen en ben 2 keer rondgegaan, ok, das onozel. Geboren en getogen in Leuven, yesyes Hexagoon, maar ze hebben nog geen site.
    lu uit Amsterdam
    eloleo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoihoi, ik ben op zoek naar precies die speldjes om ook zelf te maken. Enig idee waar ik die kan vinden (op internet bijvoorbeeld kan ik ze alleen maar 'af' vinden)..
    Alvast bedankt!
    Groeten, Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Anoniem: Ik kocht die speldjes bij Veritas, gewoon de zilveren, niet-versierde versie.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails