9 mei 2009

Pennenzak en portemonneeke voor'n Peeke

Nog twee variaties op het ritstasje van Balancing Everything. Ik val in herhaling maar ik wil het nog eens zeggen: 't is zo'n plezant model! De stofjes van het Peeke zijn nieuw maar de combinatie ziet er echt "ouderwets" uit. 't Is een cadeautje maar ik vind het zo leuk dat ik het misschien wel zelf zal bijhouden. Het pennenzakje is een cadeau.
Gelukkig heb ik op de laatste stoffenbeurs massa's ritsen gekocht, dus ik kom nog wel een tijdje toe. De stof met de rits erin is afkomstig van... jawel, het is zetelstof. De andere stofjes komen deze keer niet van Pauli maar van 't Wolwinkeltje in Leuven. Je kan ze per Fat Quarter (50x55cm) kopen, das net goed als je niet veel nodig hebt. Eigenlijk is het stof om te Quilten, dus het is vrij stevig katoen van een goede kwaliteit. Hmm, natuurlijk ook veel duurder maar dat valt mee als je een FQ koopt.

Pennenzak en Portemonneeke voor'n Peeke Pennenzak voor Jessy
Pennenzak voor Jessy........... Pennenzak voor Jessy

Een Portemonneeke voor'n Peeke
Een Portemonneeke voor'n Peeke Een Portemonneeke voor'n Peeke

Ook leuk aan dit model:
Wanna be legal copy?
"The instructions and photos below are protected by a Attribution 3.0 Unported license. Which means you can share these instructions, share the pattern, create works from it, and sell the stuff you make with it. All I ask in return is that you link back to me so I know what you’ve done with it, I sure like seeing what you make!"
Door Balancing Everything.
Maar ik heb het model ondertussen al wel aangepast, de werkwijze is nu iets anders, de maten en de binnenkant ook. Het probleem met de rits is daarmee weggewerkt, heuj!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails