13 januari 2012

Mijn nieuwe (werk)tas

De werktas

Ik had deze week zoooooo'n zin in een nieuwe tas... je kan dat zo hebben! Er was wel geen tijd om een (al dan niet) bestaand patroon uit te tekenen. Gemakkelijkheidshalve koos ik dan maar voor een tas die uitsluitend uit rechte lappen bestaat. Tien minuten rekenwerk, een half uur stof snijden en ik was al aan het stikken. Een rechthoek is nu toch maar een rechthoek, dus ik stak er een paspel tussen... een ander stofje was beter geweest mor soit, ik was in m'n element en stikte verder.

De werktas De werktas

Gewoon om het eens uit te proberen, stopte ik er een verzonken rits in, of beter twee ritsen want ik had er geen die lang genoeg was (alle zetelhoezen hier in huis mét lange ritsen uit de koopjes hoek van Ikea, was ik in mijn enthousiasme even compleet vergeten). Twee verschillende kleuren maar kom, het waren tenminste wel de kleuren van de paspel.

De werktas

Dat lukte allemaal vrij aardig tot de volledige tas in elkaar zat en toen natuurlijk duidelijk werd dat ze nooit als een rechthoek zou blijven staan... tenzij ik er ook nog eens een tussenvoering in Fast2Fuse zou instrijken maar een soepele tas doet even goed dienst.

De werktas De werktas

Binnenin veel zakjes langs de zijwanden en ruim veel plaats voor alle vergader-papperassen in het midden. De iets-tussen-blauw-en-groene voering komt uit de kringloopwinkel. Een grote lap voor 1,5 euro, er liep wel een naad door waar twee delen van de rol aan elkaar werden gezet en er stond een code in gouden letters op geschreven die er na een wasbeurt niet eens was uitgegaan. Ik had dat stuk van die lap stof kunnen weggooien maar ik vond het wel geestig om net met dit deel de binnenkant te maken. Voila, nu is het echt handwerk want handwerk is altijd een beetje imperfect.

De werktas

Het is zeker niet de mooiste, ook niet de origineelste, het stikwerk kon wat beter, de hoeken zijn niet helemaal juist, ze zakt in elkaar, de paspel is ... euh, gewoon lelijk... maar jiehaaaaa, het was plezant!

De werktas

Met dank aan Pernel voor het poseren!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails