5 juni 2011

In't blauw

90-minuten strandzak

Deze zomer gaan we voor het eerst op vakantie, wij onder ons tweetjes. Niks bijzonders: zon, water en zand, meer moet dat niet zijn voor een kleuter. We zitten midden in de duinen. Als we pech hebben ebt de zee elke namiddag bijna een kilometer weg en dan moeten wij wel een heel eind sleuren met al die badlakens, magazines, schupjes, emmertjes, enz. Maar het kan ook zijn dat de zee in de namiddag tot aan het appartement komt en dan moeten we ook sleuren, alleen niet zo ver. Twee grote strandzakken komen dus goed van pas, we hebben die echt "nodig" ;-).

De tas staat in vorm als ze gevuld is. Leeg lijkt ze eerder op een vormeloze berg stof. Er zitten geen extra zakjes in omdat ik van plan ben om m'n volledige handtas er gewoon mee in te zwieren.

90-minuten strandzak 90-minuten strandzak
90-minuten strandzak

Ook dit blauwe stofje was ooit een bedovertrek, gekocht voor 6 euro in de Kringloopwinkel. Daar krijg je nogal eens waar voor je geld!

90-minuten strandzak 90-minuten strandzak
90-minuten strandzak 90-minuten strandzak

ps: de foto's van de handleiding staan op Flickr, vanavond of morgen maak ik er een blogpost van

15 opmerkingen:

  1. Amai jij bent een straffe madam! Handige tassen én wederom heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie presentatie Eloleo!
    Marta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weer zo een mooie strandtas! Super dat je er een handleiding van maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, ik dacht meteen toen ik de tas zag ... Ooh, mijn moeder had vroeger zo'n laken ... Maar wel lekker handig zo'n grote strandtas !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon...en handig! En als het schoon én handig is, dan heb je het nodig ;-)

    Véééééééééél plezier op vakantie.

    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me reuze handig zo een grote strandtas
    supper ............ fijne vakantie .........
    Ben gek op het strand en dus een beetje
    jaloers ................. Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn ouders hebben (hadden?) ook zo'n laken. Plus de rode variant.
    Toffe transformatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooooh, die rode variant had ik ook graag gevonden in de Kringloopwinkel. Helaas lag enkel de blauwe in de grote lakenbak.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben het aan het maken. Met een overlock gaat het zo snel zeg! Ik denk dat het de kwartierstrandtas wordt. Ik heb ook niks gespeld of zo. Ondanks mijn fobie voor grote lappen (wederhelft: " gordijn moet nét 1 mm van de (hobbelige) plankenvloer komen") is dit een fluitje van een cent.
    't Is nog niet af (vlechten moet ik nog maken) maar ik ben al zo fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik mail je efkes indien ze het nog hebben. Ik ga dinsdag bij hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Miss Stik: voor die vlechten gebruik best een dikkere naald, het zijn toch een aantal lagen stof waardoor je door moet stikken en dat kan vrij dik zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He, mijn ouders hadden ook zo'n lakens: in blauw en groen! Toch schoner als tas dan op een bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Net terug van een weekendje zee en dan maak jij twee prachtige strandtassen? Als ik dat eerder had geweten dan had ik op voorhand eentje gemaakt om op het strand mee te stoefen.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails