6 juni 2011

Handleiding: 90-minuten strandzak

90-minuten strandzak
Eigenlijk voor iedereen en zeker ook voor beginners!
90-minuten strandzak 90-minuten strandzak

90-minuten strandzak

90-minuten strandzak

90-minuten strandzak

90-minuten strandzak

90-minuten strandzak

90-minuten strandzak

90-minuten strandzak

Meer foto's hier en hier.


Pool

Alle tutoleo's zijn voor persoonlijk gebruik bedoeld. Aarzel niet om de tutoleo's te gebruiken voor jezelf of om cadeautjes te maken. Creaties uit tutoleo's voor een goed doel verkopen is, in kleine oplage, toegestaan als de opbrengst integraal naar dat goed doel gaat. Het is niet toegestaan om tutoleo's of creaties uit tutoleo's te gebruiken voor commerciële doeleinden.

40 opmerkingen:

  1. super bedankt, zo'n tas gaat deze zomer goed van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is geweldig! En staat (helaas onderaan, wegens reeds veel tassen in het bezit) op de to do-lijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik snap um!!!!!!!!!! En dat zegt heel wat! Bedankt joh, ga ik zeker eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super zeg!! Ik zal eens in de stoffencollectie graven en kijken of ik zo'n strandtas voor elkaar krijg ;-)
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze komt zéker op mijn 'wat te doen na de examens'-lijstje :)
    Nu nog op zoek naar een stofje, want in onze kringloopwinkel vallen doorgaans niet veel schatten te vinden :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanx! Ziet er een snel tussendoorprojectje uit, ik ga me er toch enkele maken voor onze vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tutorial !! Misschien maak ik wel eens zo'n tas. Ik heb hier namelijk een hele doos hemden staan van mijn man waarvan ik de stofjes te mooi vond om weg te gooien. Misschien gaan ze zo uiteindelijk toch nog een tweede leven tegemoet en geraakt die doos eindelijk toch eens aan de kant !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, komkommertijd noemt gij dat! ;-) Merci voor de handleiding, ze zal van pas komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @boomie: vanaf nu zal het zeker een 10-tal dagen stil zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aha, onderweg naar het strand kan ik er dus 2 maken?
    Behalve met file op de ring rond Antwerpen, dan lukken er misschien wel 4 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Straks thuis gelijk op jacht naar een geschikt laken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel lang geleden toen ik nog op school zat, had ik zo'n tas om mijn boeken en schriften in te transporteren - niet ideaal ik weet het, maar wel schoon, in tomatenrood. Ik heb die zak gebruikt tot ie op de draad versleten was en nu komt dat dus allemaal terug dankzij deze geweldige tutorial - Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Stof scheuren in plaats van knippen, zigzaggen hoeft niet, strijken kan maar is niet nodig ... zo horen we het graag! Bedankt voor de tuto!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die ga ik zeker eens proberen te maken, bedankt voor de super uitleg. Zelfs voor een leek als ik duidelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze ga ik zeker proberen te maken, even voor de duidelijkheid: je hebt 2 maal 135cm op 75cm nodig, dat is 1 maal de buitenkant en 1 maal de voering?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hele goede uitleg, ik snap het helemaal! Weer een ideetje bij voor na de examens :-) Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er geweldig uit ! Weet je wat, ik begin er gewoon meteen aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super alweer. Hoe doe je dat toch? Eerst een geschikt stofje vinden, en dan probeer ik het eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank je wel voor de tutorial, ik wil wel vaker komkommer tijd bij jou!
    Hij is echt erg leuk, en ik heb nog oude dekbedhoes!!!! JIPPIE!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die strandzak is echt gróót, er past een volledig 5-jarig mensenkind in, echt, hier getest. Zal zeker dienst doen deze zomer. Bedankt!
    anneleen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja lekker hoor, nu loopt ik ook al dagen met zo'n strandzak in mijn hoofd. UWUH (use what you have) lapje te kort, lapje te smal, lapje te dik, dus ik ga verschillende lappen aan elkaar naaien in banen denk ik.

    Super tuto! Thanks, ik ga de blits maken op het strand! groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schoon, heel schoon. En ik heb ze vandaag in 't echt gezien. Ik wil er direct aan beginnen , maar 't is nu echt wel te laat. Ik heb voor alle zekerheid mijn rood gestreept laken dat ik straks in de kringwinkel kocht in de auto laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ziezo klaar, van uitstel komt afstel dus heb ik 'm meteen gemaakt ... het resultaat mag er wezen !
    Bedankt Eloleo voor alweer een geslaagde handleiding.
    (een foto van mijn blauwe strandzak kan je vinden op http://zazozip.blogspot.com/)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb je blog pas net ontdekt,en wat lees ik het graag.
    Je legt het heel goed uit en ben zelf ook meteen aan de slag gegaan.
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja hoor ook die van mij is af, gewoon een 1 persoonsdekbedovertek uit de kast gehaald die wel een mooi patroon had maar wel wat minder werd. En nu tadaa een geweldig strandtas... super! En zo lekker ruim!
    Thankx for sharing! Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  26. merci merci, na een reeks piramidetasjes nu de strandtas, heel duidelijke tutoleo, super handig voor emmerkes & schepkes! groetjes, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Onwijs gaaf! Dit was mij eerste tas, ben echt nog piep in het stikken, en ze ziet er zo cool uit en het duurde maar een beetje langer, echt ik kan de wereld aan bij deze! Merci, voor de super tuto en voor het mee bezorgen van dit wauwgevoel over mezelf! Je bent een heldin!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ik blijf die tas zo gaaf vinden joh en goed te maken, want het is me gelukt! Dankzij jouw handige uitleg! Heb hem op mijn blog staan, bedankt hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat is ook een heel goed idee zeg als was tas, nou dan heb ik tenminste weer een excuus om hem te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hij staat op onze to do-lijst van de naaiclub. En dan pronken aan zee met de tas.
    www.homemadebyliesbet.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Helemaal super deze tas!
    http://vanmien.blogspot.com/2011/06/90-minuten-strandzak.html

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gelukt :-)

    Ik hoop dat zus blij is met haar verjaardagscadeau...

    Ik heb wel de buitenkant in 2 delen gemaakt zodat het motiefje op de stof aan beide zijden naar boven keek...
    En 't kreeg een binnenzak. Zonder rits ofzo...

    Binnenkort te bewonderen op de blog, eens zus het showde...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ik heb er ook eentje gemaakt, zo een leuke tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik heb onlangs er eentje gemaakt. Maar spijtig genoeg was er iets niet pluis met de onderkant van de zak. Ik kreeg maar geen driehoekje :-( ik heb alles dubbelgevouwen en dan een stukje van 12 cm naar binnen gevouwd. Maar bij het vastnaaien is er iets fout gelopen denk. Kan je misschien wat meer uitleg geven? Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Juf Leen, het spijt me maar ik weet echt niet goed wat ik je nog verder kan uitleggen. Als je de voorlaatste foto bekijkt en volgt wat er wordt uitgelegd, dan ontstaat dat driehoekje vanzelf. Het enige dat ik me kan bedenken is dat je de tas misschien niet meer binnenstebuiten hebt gekeerd en dat het driehoekje gewoon nog aan de binnenkant zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik denk dat ik weet wat het probleem van Juf Leen is. Ik heb er net eentje gemaakt en je moet de driehoekjes een beetje zoeken als je de tas omgekeerd hebt. Het is niet zo dat het vanzelf in een driehoekje valt, je moet het zelf een beetje plooien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Superleuk! Ik heb er net eentje gemaakt en hoewel ik niet zo handig ben met grote lappen stof, is het hartstikke goed gelukt! Bedankt voor de uitleg!

    Het driehoekje moet je inderdaad even plooien. Ik heb m daarna even geperst met de strijkbout, zodat ie wat beter blijft zitten.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails