9 mei 2011

De andere blom(men)

blom1

Ik ben nog steeds zeer enthousiast over Mme Zsazsa haar bloemenbroche maar ik zocht een paar maanden geleden iets met ronde blaadjes. De bloem van Zsazsa is perfect van vorm, veel mogelijkheden qua stofgebruik, combinaties van verschillende stoffen zijn mogelijk, elegant, enz., alleen... ronde blaadjes kon ik er niet mee maken.

blom2

Dan ben ik beginnen prutsen... en prutsen... en prutsen...

blom4

... en prutsen en ik kwam op een super eenvoudige werkwijze - waar je weliswaar efkes je tijd en een stikmachine voor moet nemen - die je op vele patroontjes kan toepassen.

blom3

En dus levert dat een blom op met ronde blaadjes, eentje met puntige blaadjes, eentje met een soort driehoekige blaadjes en meer is mogelijk maar ik heb voor't moment geen broches meer nodig. Ideaal om stofrestjes te verwerken.

29 opmerkingen:

  1. Amai, je hebt een heel boeket ;-)
    Let op er gaan hier nogal blommen gezaaid en gekweekt worden in allerlei varianten, ook al nieuwsgierig, ik wel :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superschoon! Ik hou heel erg van die zachte vormen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze geweldig en (echt waar) heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige bloemenweelde! Ik kijk al uit naar de handleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie broches! En wat zijn ze toch handig voor werkelijk vanalles... kadootje, opleuken, oplieven, opsturen, etcetera. Top!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's!
    En idd super om je restjes voor te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ik ook! Laat die uitleg maar komen, stofresten genoeg hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Ik wil ook wel graag de handleidingen! Ik zie dat tegenwoordig graag, een rokske met bijpassende broche, of eentje bij een handtas...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi gemaakt en gefrubeld! Erg lief vind ik ze...groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind die gele de mooiste, is het niet gewoon recht met een afgeronde bovenkant? Allee, zo zou ik er aan beginnen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Héél mooi! Je hebt trouwens een knopencollectie om jaloers op te zijn! Waar haal jij je knopen? (Hexagoon?) In de veritas vind je zo'n mooie knopen toch niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oeeeeeee, die met ruitjes. Dat vind ik de bloem heruitgevonden, daar ben ik helemaal weg van.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik wil er graag meteen aan beginnen....!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze zijn zachter, vrouwelijker, lijkt me. Ik vind ze prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ben benieuwd naar hoe je dat doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik word zo blij van die bloemen! Alweer zo mooi. Wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. We zijn idd toe aan een nieuwe blo(e)mrage! Kom maar op met die tutorial

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo zin om ze ook te proberen! Moooooi! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ooh mooi! vooral die gele! prachtige vorm!
    en stofrestjes? ik pak gewoon nieuwe lappen hahaha zo verslavend! Ik ben benieuwd naar je uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. super leuk uw blommen, maar ik vraag me toch ook af waar jullie al die mooie knopen halen, iemand tips?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wow, super, ben benieuwd naar de tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. @Malidaan: Knopen vinden, das een hobby op zich. Altijd uitkijken op rommelmarkten, stockverkopen, vergeten winkeltjes, enz.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails