21 juni 2010

Een dagje Hasselt...

... om een verjaardag te vieren en daar horen cadeautjes bij, ahja! Het werden 2 ritstasjes (volgens deze handleiding). Eén met een paspelband rondomrond, dat was simpel. De ge-Toile-Cireerde (?) Petit Pan was wat prutswerk. Een paar goodies uit een van de leukste winkeltjes in Leuven, een hangertje van Tiene en dan ook nog 3 grote doodzondes, pardon?

Verjaardag Verjaardag
Verjaardag Verjaardag

Dat prinsessemeisje op oranje vilt is een broche. Dju, ik wilde magneetjes én een meisje met een rood kapje... dus heb ik het thuis nagemaakt. Gewoon plagiaat, klaar in 15 minuten (voor de 3 magneetjes, die zitten trouwens verstopt achter de geruite lapjes) en daarna heb ik mij nog eens 15 minuten schuldig gevoeld voor zoveel tactloos kopieerwerk. De jarige had niet eens het verschil door, wat ook wel de bedoeling was natuurlijk.
Goed, ik zal het nooit meer doen... mor als er in de winkel nu een roodkapje verkocht werd met een magneetje,had ik er wel gewoon voor betaald, I swear!

Dagje Hasselt Dagje Hasselt

In Hasselt vond ik twee boeken: Zakka Sewing (by Therese Laskey and Chika Mori) en Patchwork Style (by Suzuko Koseki). Héérlijk, Japans dat toch leesbaar is. Wondermooi ook. Ken je trouwens dit gratis patroon uit die Zakka Sewing?

En wat de lappenmand betreft: al die lapjes zomaar afgeven als bouwdoos... dat durf ik niet, sèg ;-).

Lappenmand

Vrijdag was ik in Oostende. Wie toevallig nog op zoek is naar de Knipmode van maart 2009 - ja, die met HET ultieme rokjespatroon, ofte dit model of dit model dus - in de outlet stoffenwinkel in de winkelstraat verkopen ze nog 2 exemplaren (vrijdag toch nog). Ik heb meters en meters stof, speciaal voor rokjes, ik heb nu ook het patroon dat ik per sé wilde hebben, ik heb alleen geen zin om aan een rok te beginnen, tja.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails