18 juli 2009

Het Zakka-konijn voor Felix

.
Ik heb het boek "Zakka Sewing" van Therese Laskey and Chika Mori al een tijdje op het oog en dit konijn stond op mijn verlanglijstje. Nu heb ik het gemaakt voor de verjaardag van Felix (5j). De handleiding voor dit pennenzakje is geschreven door Fumi: Bunny Pencil Case en kijk zeker ook eens op haar blog, heel authentiek, echt prachtig!!!

Zakka konijn Zakka konijn Zakka konijn

"Zakka" is een Japanse term voor "household goods", waarmee ze bedoelen: "eenvoudige maar mooie met de hand genaaide/gemaakte objecten die zowel aantrekkelijk en nuttig zijn". Toch heb ik een hier een beetje vals gespeeld want ik heb het konijn grotendeels met de naaimachine in elkaar gezet maar sommige details moet je gewoon met de hand afwerken. Ik hou wel van dat Zakka-sfeertje en mijn absolute favorieten zijn deze lieve beestjes!

Zakka konijn Zakka konijn

De rode binnenstof is in feite de oorspronkelijke hoes die rond het kussen voor Roos zat. Ik kan er verder weinig mee doen, dus ze mocht op, vandaar deze verpakking... eens iets anders dan de klassieke strik.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails