17 mei 2010

Menina

Menina, het enige woord dat ik nog onthouden heb uit de Portugese les. Het betekent "meisje", wel toepasselijk voor dit meisjestasje... En toen was ik de Menina kwijt, zomaar verdwenen, foetsie. Tot ik gisteren in een van de speelbakken van Stig mijn meisje terugvond. Dat kind - door en door "ne jongen", "ne gast", "ne kerel" - komt altijd averechts uit de hoek ;-) (hij had wel mooi opgeruimd, ik zou niet mogen klagen).

Deze week nog de handleiding en het patroon. Het is echt geen moeilijk tasje (beloofd!). Enkel dat paspelbandje is een ietsie-pietsie-beetje lastiger.

Menina Menina
Menina Menina
Menina
Menina Menina
Deze tas had ik al eerder gemaakt, hier.

39 opmerkingen:

  1. Heel mooi met die groene bies en die kabouterstof vanbinnen!!!
    Ik verheug me al op dit patroon...wat een fantastisch tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij weet de spanning naar het patroon wel op te bouwen!! Ik ben benieuwd of ik hem ook al kan maken, hij is zo leuk!!! Heb je voor dat paspelband persé een paspelbandvoetje nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh zo mooi!! Ik vraag me af hoe je die onderkant doet... Kan al niet wachten op de tutorial! ;-)
    En de kleuren zijn geweldig... Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Mirjam: ik heb zelfs niet eens een paspelbandvoetje, ik gebruik gewoon een ritsvoetje waarmee je vlak naast de paspel kunt stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De knoopjes stof op de foto op mijn blog, komt inderdaad van Ikea, maar het zijn (voorlopig) nog kussenslopen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er een superleuk tasje uit om mijn breigerief in op te bergen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, ik weet al in welk stofje ik deze wil maken! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. defenitely eentje voor op de "to do" lijst! Heel maar dan ook heel erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, dat vind ik verreweg het mooiste tasje dat ik al gezien heb! Helaas staat mijn naaimachine hier te bestoffen. Ik brei nog wel en borduur ook. Een ideaal tasje om brei- en borduurwerkjes in weg te bergen. Doe je geen give-away binnenkort ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zo kom ik natuurlijk nooit meer achter die naaimachine vandaan met al die leuke tasjes van jou...
    Moet nog beginnen met DE Amsterdam tas.

    Groetjes,
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eén woord: prachtig!
    En ik zal zeker testen of je belofte klopt, want bij het zien van die knopen denk ik al meteen "knoopsgaten dat kan ik nog niet".

    BeantwoordenVerwijderen
  12. zalig mooi! En gij denkt dat uw kereltje niet van meisjesdingen moet weten, jaja, gewoon voor zen eigen verstopt in zijn blokken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @Severien: 't is echt te klein voor een breiwerkje, toch zeker voor de naalden. Het is maar zo'n 20cm x 20cm.
    @Lichtindeduisternis: ;-), toch niet.
    @Kir: beetje misleidend misschien, die knoopjes zijn versiering, er zitten geen knoopsgaten in.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer zo'n mooie tas! Die groene knoopjes matchen helemaal met het paspel, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi mooi mooi!
    Misschien Stig alvast laten weten dat hij zich niet hoeft te schamen voor zijn voorkeur voor meisjesspullen, anders krijg je nog een moeilijke puber in huis denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een tasje om halsoverkop stapelverliefd op te worden! Mijn to-do-lijst is op slag weer iets langer geworden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk tasje met een perfecte stof/paspel/knoop combinatie! Dat moet ik nog maar eens uit mijn stofhoop zien te maken. Maar ik ga het wel proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke tas! Heel inspirerend! Mooie knopen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. mmm, uitvergroot is dit een ideale strandtas, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik kijk ook uit naar het patroon. Sinds mijn meisje kan stappen, stapt ze het liefst met iets in haar handen de kamer rond (je kan niet vroeg genoeg beginnen met het ontwikkelen van een tassen-tic ;-)

    Dat paspeltje zit er wel supernetjes in. Wat voor koord stop jij daarin?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe doe je het toch!!! Als beginner vraag ik me af met wèlke tas is eigenlijk het beste ... begin??? Welke is volgens jou de allerallermakkelijkste???
    Ik vertrouw jouw mening zeer!
    Dank voor je zalige blog!
    Ik ben geen blogger en toch kom ik hier heel erg graag, dankje Marta

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mo zo schoon! ik heb een zeer gelijkaardig stofke met een groen biaiske klaarliggen om er (ooit) een eerste rokske van te maken. nu ik de combinatie hier voorgeschoteld zie ben ik overtuigd dat't goe zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hei da's leuk. Ik krijg zin om eraan te beginnen, al lang op zoek naar een modelletje dat me 'ligt', en in deze versie zie ik het helemaal zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weeral prachtig. Komt ook op mijn lijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @Marta: *bloos*, dankjewel! Ik denk dat de Messenger-type-schoudertassen de makkelijksten zijn om mee te beginnen, dat vond ik toch toen ik pas bezig was (en het kringlooptasje is echt ook niet moeilijk ;-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  26. @Mie: de laatste strandtas heeft wel andere maten (in verhouding) maar het principe is hetzelfde, dus ja, ik denk dat dat wel lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Bedankt voor je berichtje. Jammer dat je er geen pdf of zo van hebt. Dan ga ik zelf iets uitvogelen :)

    gr Alette

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gohgoh, wat ben ik toch jaloers op je kunnen!! Héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. lastig misschien, dat paspelbandje, maar toch net dat ietsje meer aan een weeral zo mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. te klein voor een breiwerk, geen probleem... ik haak ook! ;) toch goed dat je het zegt! :)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails