25 februari 2010

Stofjes

Ik pik het stokje op bij Meisjemama en toon hier mijn "boekenkast-werd-stoffenkast".

Ongeveer een jaar geleden kon ik m'n volledige stoffencollectie nog kwijt in 2 grote plastieken boxen. Het werd meer en meer en ik woon in een rijtjeshuis dat echt niet zo groot is. Lezen werd stilaan zeer zeldzaam en dus verdwenen de boeken, vak per vak, naar de 1ste verdieping en kwamen er stoffen in de plek. De eerste foto toont wat voor effect dat geeft. Geef toe, 't is nog leuker dan op boekenruggen kijken. Dat vind ik alleszins maar ik kan me wel voorstellen dat menig onder u nu al ongemakkelijk wordt van het uitzicht: het is nogal "gecentimeterd". Dat komt omdat ik niet veel plaats heb en dus zoveel mogelijk op zo weinig mogelijk plek moet kunnen opbergen. Een leuke knutselkamer, à la Tantehilde, zit er spijtig genoeg niet in. De andere reden is dat ik gewoon ambetant word van rommel.

Stofjes Stofjes

MOR!!!! Nu kijk je naar die derde foto hieronder en denk je dat ik ergens een serieuze afwijking heb. Er klopt iets niet, hè? Als die stoffenruggen zo tof zijn, waarom hang ik er dan in godsnaam witte gordijnen voor? Niet voor het mooie zicht, ik vind het zelf spuuglelijk maar het was noodzakelijk. Op een dag ontdekte ik in een van m'n mooiste stofjes een vale en afgeschenen band, recht in het midden van de stof. LAP SEG!!!! Alle stoffen begonnen stilaan op de rug te verbleken. Ja, dat komt ervan als je ze gewoon maandenlang in daglicht laat liggen. Die witte gordijnen zijn dus echte verduisteringsdoeken.

Stofjes Stofjes

... en daar kon ik ook niet naar blijven kijken. Eerst probeerde ik "schoon gordijntjes" te stikken maar dat was belachelijk. Dan heb ik er maar een rolgordijn voor gehangen. Nu is het pas "gecentimeterd", hyperstrak zelfs omdat de hele living wel een beetje strak is.

De rest van de collectie heb ik niet gefotografeerd. Er liggen nog massa's zetelhoezen (Ikea, koopjeshoek) in een schuifkast op zolder. Verder heb ik nog een paar manden met echt oude en lelijke stoffen. Die gebruik ik wel eens om een "kladje" te maken. Ook de lapjesmand ontbreekt.

Er zitten zo goed als geen designerstoffen tussen. Die zijn in Leuven praktisch niet te vinden en ze kosten meer dan ik me kan permitteren. Totnutoe ben ik een vaste en tevreden klant bij Pauli. De Stoffenspektakels vind ik ook de max maar misschien dat ik in de toekomst inderdaad eens vaker een duurder stofje moet bestellen.

Wie pikt het stokje op? Ik zou persoonlijk graag de collectie van Vermiljoen zien, echt alles. Goh, dat moet indrukwekkend zijn.

In de maak In de maak

De laatste weken schoot er bijzonder weinig tijd over om te naaien maar sinds deze week zit er weer wat beweging in. Er zijn 3 projecten "in de maak", waarmee ik dan ook meteen zondig tegen regel nr. 1: nooit aan meer dan één ding tegelijkertijd werken!!! De "STG" en "WIEB" zijn voor ... jaja, das duidelijk ... Ik vond inspiratie bij Made en Made by Rae en hun "Celebrate the Boy"-project, zaaaaaaaaaalig!
Het derde project is nogal paarsig, voor iemand die van paars houdt en die mij haar deel van de swap al heeft opgestuurd. Mijngod, ik ben zo slecht in deadlines en dingen "op tijd" klaar krijgen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails