21 mei 2009

Schoudertassen voor Martje en Cella

.
Ik heb er afgelopen week m'n slaap voor gelaten maar het was zo leuk om te doen, én het moest op tijd klaar zijn. 100% Eloleo (de tasjes, niet de bloem)! Het begint met een idee, dan een paar kribbels, dan enkele testen in papier (ik scheur, knip en plak het papier van m'n oude agenda's tot testmodellen) en dan een proef in baalkatoen (2 euro/m in Ikea, ideaal om te verprutsen).
Supergeweldig: de piping (ribbel langs de kant van de flap, stof met binnenin touw) is deze keer goed gelukt, dankzij de nieuwe Singervoet (links op de foto hiernaast, het is een ritsvoet waarmee je heel dicht tegen de koord kan stikken en dat kon niet met de gewone ritsvoet, klik op de foto om te vergroten) ... maar nu zit ik er wel mee in dat de piping van het Lilitasje eigenlijk wel beter kon, dedju.

Martje en Cella Martje en Cella Martje en Cella

De tasjes zijn ongeveer een A4 hoog, dus zo'n 30 cm, en iets smaller dan een A4 aan de bovenkant. De gespen heb ik in Nederland besteld. In heel Leuven en omstreken geen winkel gevonen die deze verkocht. De ene week besteld, de andere week al geleverd: Robin-Eva. 't Moet gezegd, de site ziet er nogal kitsch uit, en ik bedoel niet de stijl van Kitsch Kitchen, maar ze zijn zeer degelijk en ze hebben heel veel.
De bloem kan er ook af. Die is ook niet echt bedoeld om op de tasjes te hangen, 't is een broche (een extraatje). Ik zag iets gelijkaardigs liggen in de winkel van Tante Jojo. Heel simpel en snel klaar, gewoon de stofjes op elkaar zigzaggen en een beetje Fiberfill ertussen.

Martje en Cella Martje en Cella

Martje en Cella Martje en CellaMartje en Cella Martje en Cella

En nu maar hopen dat de tweelingmeisjes van 6 hun tasjes mooi vinden.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails