18 mei 2012

Cool!

Calor stoomgenerator

Dan zal ik het zelf doen, voortaan ook mét plezier. Ik heb het niet over de wekelijkse was want doorgaans strijk ik zo weinig mogelijk. Toch staat mijn strijkijzer hier permanent opgesteld in de keuken/eetkamer, aka de naaikamer. Probeer maar eens een patroon over te tekenen op verrimpelde stof of een stuk binnenstebuiten te keren zonder eerste de naden goed open te strijken, enz. Aaarg, daar ben ik dus echt pietluttig precies in. Dat heeft in het verleden al wel eens tot menig moment van frustratie geleid en uzelve moeten ambeteren in uw hobby, dat komt niet goed. Dan is er nog het gebruiksgemak van een simpel strijkijzer, of liever, het ontbreken van elk gemak. Een kwartier nadat je bent gaan slapen wakker schieten met een bonkende vraag in je hoofd: "heb ik het strijkijzer wel of niet uitgetrokken????" Maar nu is het gedaan. Goed gerief doet het halve werk, en dat geldt niet enkel voor de naaimachine maar ook voor alle andere toestellen of materiaal dat deel uitmaakt van een naaiproces.

Calor stoomgenerator Calor stoomgenerator Calor stoomgenerator

Blij! Echt waar, deze stoomgenerator van Calor gaat het me voortaan makkelijk maken. Water in een aparte waterbak dus geen loodzwaar ijzer om mee te werken, een turbo-stoomshot om die laatste rimpel genadeloos plat te leggen en een klep om het ijzer veilig vast te zetten. Dat maakt deze machine al minstens 3 keer beter dan mijn oude toestel. En wat nu echt mega-interessant is voor een naaister (die wel eens een naaidagje van 's morgens tot 's avonds durft te plannen): de generator schakelt zichzelf uit wanneer er een aantal minuten geen beweging is en ze is binnen de kortste keren toch weer warm genoeg om verder te strijken. Gedaan met het strijkijzer honderd keer op één dag in en uit het stopcontact te trekken! Je kan niet geloven hoe erg me dat de laatste tijd geïrriteerd heeft. Cool!

Maar euh... die tafelloper heb ik wel gemaakt én gestreken. Waar gaat die kleine daarmee naartoe? Is dat nu niet de omgekeerde wereld?

Calor stoomgenerator Calor stoomgenerator

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails