20 januari 2012

Wat heeft Charlie Watts ermee te maken?

Het is al een eeuwigheid geleden dat ik hier nog eens een geïnspireerd-lijstje plaatste. Sinds het ontstaan van Pinterest is die manier van verzamelen ook wel echt achterhaald maar ik zal toch altijd een lijstjes-madam blijven. Dit pennenzakje is een handleiding uit de eindeloos lange lijst die nog niet eens is verschenen op eloleo (shame on me). Heel simpel, heel snel klaar, heel mooi. Ik ben niet zo'n fan van de manier waarop de rits erin zit maar dat is slechts een detail.

Gwenny Penny Pennenzak

Een ideaal klein cadeautje. Mijn stiftenrol vond Stig te kinderachtig maar ik denk dat deze pennenzakjes nog wel in de smaak zullen vallen.

Gwenny Penny Pennenzak

Ook maken? Hier vind je de handleiding (in inches). Ik naai in centimeters, jullie wellicht ook, dus dit zijn de maten die ik heb gebruikt:

voor een naadwaarde van 1cm
- zwarte punt: 4cm x 10cm
- hout: 5cm x 10cm
- potloodlijf: 16cm x 10cm
- grijze ijzertje van de gom: 4,5cm x 10cm
- gom: 7cm x 10cm
- voering: 28,5cm x 10cm
- gebruik een rits van ongeveer 22cm of langer

De pennenzak is dan ook een paar centimeter langer dan het model in de Engelstalige handleiding.

Gwenny Penny Pennenzak Gwenny Penny Pennenzak
Zo simpel en zo schoon, meer moet dat niet zijn. Leuke dame, die Gwenny Penny.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails