1 december 2011

Handleiding: Rrrond

Rrrond - stiftenrol
Rrrond, ofwel "de stiftenrol". Niet echt iets voor de beginnende freubelaar maar zeker wel spek voor de bek van de geduldige naaister.

Maak voor deze rol maar een uur of vier tijd vrij. Dat is eigenlijk best veel voor zoiets kleins maar laat dit je vooral niet afschrikken want het resultaat loont.

De rol meet ongeveer 21x50cm en er is plaats voor 10 dikke stiften/potloden.

Stiften zijn over het algemeen iets gladder dan potloden. Draai het lint om de rol daarom altijd strak aan.

PATROON (google docs, A4, printen zonder verschalen)

klik op de foto's voor een groter beeld..
Rrrond - handleiding


Rrrond - handleiding


Rrrond - handleiding


Rrrond - handleiding


Rrrond - handleiding


Rrrond - handleiding


Rrrond - handleiding

meer foto's hier

rol2 rol1

Pool

Alle tutoleo's zijn voor persoonlijk gebruik bedoeld. Aarzel niet om de tutoleo's te gebruiken voor jezelf of om cadeautjes te maken. Creaties uit tutoleo's voor een goed doel verkopen is, in kleine oplage, toegestaan als de opbrengst integraal naar dat goed doel gaat. Het is niet toegestaan om tutoleo's of creaties uit tutoleo's te gebruiken voor commerciële doeleinden.

24 opmerkingen:

  1. Schoon seg! en weeral zo duidelijk uitgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En wat een handige manier om rondje te maken. Schitterend resultaat. Ga ik zeker eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. amai! ik vond het resultaat al prachtig, de uitleg doet echt verbazen. daar begin ik eens aan als ik eens héél veel geduld heb gevonden...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Absoluut de meest geniale variant tot nu toe. Maar 4 uur... euh... misschien als ik op pensioen ben, voor de 'kleinkinderen' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. yes!! dank u wel voor de duidelijke handleiding. Dat moeten we gewoon uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super, prachtig! Deze slaag ik op, geduld vind ik ooit nog wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is weer eens schitterend uitgelegd! Mijn meisjes zijn iets te groot voor een stiftenrol, maar ik kan wel aan een paar andere toepassingen denken - zoals een rol voor mijn collectie bamboe breipriemen, bijvoorbeeld... Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dank je wel. Ik moet denk ik wel eerst die cirkeltjes op een proeflapje uit proberen, want zo alleen tekst volg ik het even niet helemaal. Maar die cirkeltjes maken het nu juist zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super tuto ... en zo doe je dat dus dat al die ninja's zo mooi komen piepen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gij zijt toch ne krak he. Ik ga hem zeker eens maken! Peis alleen dat ik op het laatste de boel binnenstebuiten aan mekaar stik om biaisvermijdend te werk te gaan, zo zijn we dan weer wel ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor de geweldig handleiding. Hhmm 4 uur per rol..dan mag ik wel gaan beginnen want ik wil er een aantal onder de kerstboom leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig, maar ik ga er me toch nog niet aan wagen. er ligt nog een halve Meninatas op me te wachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. amaai zeg, dat is knap. Hoe kom je er toch op?? Eerst nog wat oefenen op 'gewone' dingen maar heel inspirerend allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waauw, je hebt er echt werk van gemaakt met al die rondjes. Voor een leek als mij waarschijnlijk nog te moeilijk.
    Liefs Zohra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. spijtig, het is voor de geduldigen onder ons, dus niet voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. de truuk met die rondjes is me nog niet helemaal duidelijk, maar dat is wss een kwestie van eens te proberen. leuk om een nieuwe techniek te leren !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Moh! Ge zijt een schat! Nu moet ik uw duidelijke uitleg alle eer aandoen en zorgen dat ik er iets mooi van maak,... Merci voor uw snelheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Allee jong! Ik heb gewoon respect voor u. ;)
    Het schuin doornemen van uw handleiding is al genoeg om te besluiten dat gij véél geduld hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super, dank je wel voor de handleiding. Ga ik zeker eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bedankt voor deze superhandleiding! Ik heb de potlodenrol gisteren gemaakt en zojuist op mijn blog gezet www.mamapluis.blogspot.com Hier gaat mijn zoon heeeeeel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb er vandaag eentje gemaakt, om een luie 1 januari te vullen. Ik dacht écht dat je overdreef, toen je schreef dat je er 4u zoet mee zou zijn. Niet dus :) Het resultaat zie je op mijn blog (http://rakketak.blogspot.com/2012/01/het-aller-allerbeste-voor-2012.html) en ik heb ook een foto geüpload in je Flickr-pool. Merci voor de superhandleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hartelijk dank voor deze (en de vele andere) handleidingen. Jullie 'Zo geknipt' lag voor mij onder de kerstboom (een attente 10jarige in huis had gespot dat ik het exemplaar van de plaatselijke bibliotheek zowat het halve jaar op ons aanrecht had liggen...)
    Ik ga je stiftenrol proberen aan te passen voor mijn brei- en haaknaalden !
    beste groeten en een creatief jaar gewenst !

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails