19 augustus 2010

Raad eens

Fase 2 van het Axenroosproject: de schetsen

Axenroos, de schetsen

Eerst natuurlijk een dikke merci voor de vele tips! Ik heb al menig nachtelijk uur gesurft doorheen tientallen pagina's met knuffels, poppen en tekeningen. Ondertussen schreef ik goeie ideeën op en ontstonden in mijn hoofd de prachtigste handpoppen die je ooit gezien hebt, echt waar... toen ik dan uiteindelijk met stofjes begon te prutsen bleef het bij niks dan gepruts en niks lukte. Tijd voor een ander plan, een eenvoudiger plan! Ik heb het idee om volledige 3D poppen te maken maar laten vallen. Dan zou ik echt al een patroon per pop moeten uitwerken en daar kruipt verzekers 14 dagen werk in. Dat is passen en aanpassen en opnieuw proberen en-en-en ik heb nog maar 6 avonden tijd en dan moeten ze allemaal klaar zijn.

Axenroos, de schetsen

Het simpele plan bestaat dus uit "platte kopjes", zoals bij Jean-Jean, en het aangezicht wordt opgebouwd uit verschillende soorten stofjes, gestikt op de "vrij borduren" wijze. Oftewel "een 2D-tekening in stof". De kaken en de neus probeer ik wel extra op te vullen en aan de achterkant hangt telkens de staart die bij het dier hoort. Oren en horens horen er natuurlijk ook bij. In het kopje zit Fiberfill, je zal je vinger er ook kunnen insteken voor de beweeglijkheid.

Ik kan dat wel allemaal schoon vertellen maar daarmee is er nog geen enkele pop gemaakt, hè ;-). Hieronder alvast de schetsen. De leeuw heb ik klakkeloos overgenomen van een bestaande knuffel en de rest is een samenraapsel van vele voorbeelden bij elkaar.

Wil er misschien 1 iemand zo vriendelijk zijn om de test eens te doen: welke schets hoort bij welk dier?




Ik zat even in de knoei met de foto's en de letters. "e, f en g" bestaat niet. We zoeken dus een bever, een havik, een poes, een pauw, een uil, en leeuw, een wasbeer, een schildpad, een kameel en een steenbok. Merci!



a=6 / b=10 / c=1 / d=9 / h=4 / i=7 / j=8 / k=3 / l=2 / m=5

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails