18 augustus 2010

Kikker- en prinsessendag

Ik was vast van plan om Stig "in vol ornaat" te tonen. Opa had zijnen dikke camera al helemaal geprepareerd. Bokes waren gesmeerd, bottekes stonden klaar en toen klonk het:

"IK GA NIET NAAR DE GROTE SCHOOL*, IK WIL NAAR DE DIERENTUIN!!!!"

Gevolgd door een tirade die hevig maar kort was want ik heb meteen toegegeven. Zelden heb ik hem zo zeker van z'n stuk gezien. Later vroeg ik voorzichtig of hij dan deze week nog naar het speelplein wilde en het antwoord was alweer "NEEEEEEE". Uiteindelijk zei hij ook waarom: "Ik mag daar niet Foetballen (met een "f")." Lap, het arme kind heeft me al geregeld verteld dat hij niet mag sjotten met de grote kinderen maar dat het hem zo hoog zat, amaai. Komt daar dan nog bij dat hij dus echt niet gek is op verkleden. Vorige week was dat kikkerkostuum nog nieuw en wel leuk om eens in rond te springen maar vrijdag was het al oud nieuws en totaal oninteressant. Ik heb voet bij stuk gehouden voor de T-shirtversie (ah ja!). De voeten en armen mocht hij laten vallen en dat vond hij een goede deal. Na 10 minuten kwamen we al twee schminksters tegen. En jawel zene, het laatste beetje kikker werd overschilderd door een leeuwenkopje. Wie denkt nu nog dat je een kikker bent als je manen wapperen in de wind? Eind goed, al goed! Hij heeft zich geweldig geamuseerd bij de wilde dieren ;-).

Kikker- en prinsessenfeest... 't zal zijn ja, wij waren in Planckendaal Kikker- en prinsessenfeest... 't zal zijn ja, wij waren in Planckendaal
leeuw likt ijsje
© opa
* zulk een indoctrinatie? neen begot, hij heeft de speelpleinwerking gewoon zelf "grote school" genoemd

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails