23 november 2012

Iets maf

Een nieuwe tas, ofzo? 

Mof
Mof

Helemaal niet! Het is een mof. Hier bij ons is het een redelijk nutteloos voorwerp maar voor een verblijf van 2 maanden in het hoge noorden kan het wel eens van pas komen. En zeker voor iemand die niet graag handschoenen draagt ;-).

Mof

Om de mof toch iets praktischer te maken zit er vooraan en achteraan een verborgen zakje in (op dezelfde wijze als hier). Net genoeg plek voor wat geld, papieren en een gsm. Meer heb je niet echt nodig om lange, lange wandelingen te maken. De sakosj mag thuis blijven.

Mof

Het ding in 1 keer genaaid en gekeerd krijgen bleek iets meer dan een kleine uitdaging te zijn (maar dat is net zo tof!). De mof bestaat uit 1 laag (rode) stof, 1 laag Vlieseline en 3 lagen fleece. Achteraf heb ik er met de hand nog een zachte laag wol in genaaid. Om het geheel winddicht te maken zit er links en rechts een verzonken boordband in, met een zachte rekker om het wat toe te trekken. Eens je je handen en een stukje van je mouw er hebt ingestopt kan er ook geen wind meer in. Warm!

Mof

Ik wens de nieuwe eigenaar een prettige reis. Je zit in m'n hart, meis! Kom gezond en wel en vol nieuwe energie terug. Dikke knuffel.

stof en fleece: Pauli
patroon: eigen ontwerp, met deze prachtige versie als inspiratie

36 opmerkingen:

  1. Wat een werkje is dat geweest! Maar met een prachtig warm resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, maar zo cool zeg! (of zo hot, eigenlijk ;-) Dat had ik ook kunnen gebruiken, daar waar het -20 was in Nepal :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ja... Nepal... Huh, wie zou dat geweest zijn?
      ;-)

      Verwijderen
  4. Heel knap! Heel erg eloleo. Het is af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het lijkt mij een ware nachtmerrie om daar aan te beginnen, maar het ziet er superknap (wederom natuurlijk) en praktisch uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is super! En weeral zo properkes gedaan, je ziet dat er is over nagedacht. Het is zoals Oon zegt: gewoon af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo wou ik er vroeger ook altijd een! Alleen ben ik nogal lomp van aard, en ik zag het al zo voor mij dat ik struikelde en mijn handen niet op tijd vrij kon maken... Maar nu ik dat hier zo zie, wil ik er gewoon toch wel weer een! Zo'n bloedneus, dat is toch zo weer over, niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is weer fantastisch gemaakt! Waar blijf jij toch altijd de inspiratie halen? Toffe mof...iets minder geschikt bij onze temperaturen...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel mooi en weer super afgewerkt, maar praktisch is dat toch niet?
    Allez, ik kan me echt niet inbeelden dat je met zoiets vlot stapt? Je beweegt altijd je armen, automatisch haast...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waw alweer! Tof idee... hoe kom je erop? Ik zou dat goed kunnen gebruiken met mijn koude-allergie! Maar ik ben nog niet toe aan zulk een vernuftig naaiwerk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo ingenieus! Typisch jij. Knap! En vooral heerlijk om te dragen, denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je hebt dat weer kanp gedaan! Dat de nieuwe eigenares er warme handjes in mag hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh jaaaaaaaaaaaaa dat had ik vroeger ook ! Dan wel een heel simpele hoor. Dit heb je prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een superidee!!! Hij is supermooi geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. echt iets voor jou om zoiets te maken en weer met je herkenbare kwaliteit!! prachtig en warm cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind deze mof zééér maf ... een super-idee !! pin pin pin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. zo wordt het woord "mof" gelijk opgewaardeerd! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zie mensen in de trein al zitten met zo'n prachtig moefke. (zo zegden wij dat vroeger)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Amai, inderdaad geen ander als jij slaagt er dan ook in om zoiets leuks in elkaar te steken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zou er geen doen aan zien peis ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt maf zo'n mof! Goed idee en prachtig afgewerkt. Dat kunnen we hier op koudere winterdagen toch ook gebruiken?! Een prima ding voor als we weer gaan oefenen voor de volgende tocht naar Compostela.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Очень интересно ! Я впервые вижу такую сумку !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. vooral heel knap dat je daar ook een aantal spulletjes in kwijtkan. Goed gevonden, goed gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een eer lieve Sanne!

    Eindelijk warme handen, zonder handschoenen ;-)
    Bereid je al maar voor op een massa Deense fans!

    Merci!!
    XXX
    Katrijn

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik bezoek al een tijdje je blog, maar nu moest ik toch echt wel eens reageren ......wat een geweldig goed idee, het ziet er lekker warm en supermooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. I have been on the look for a great pair that doesn't simply look shiny and also black. Nothing too expensive and also FAUX leather. (For just about all of we available whom don't know just what faux means, that means I
    need FAKE leather leggings!). Thanks so much!!.
    My web page ; khaki leggings

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuk gemaakt! En zo perfect afgewerkt! Proficiat

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Echt super. Lijkt me ook heerlijk voor mensen die met het openbaar vervoer reizen. Want van het wachten op perrons waar de wind lekker doorheengiert is dit misschien de uitkomst.
    Liana

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat knap! Zo een heb ik nog nooit gezien maar ik vind hem prachtig! En als ik het zo lees is hij ook nog eens heerlijk warm :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geniaal gevonden, je zou er even voor in winterlandschap willen wonen :)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails