8 oktober 2012

Aauni

Vorige week kwam ik met een schoon geel boek naar huis en het kleine hart van mijn grote zoon ging plots veel sneller slaan. Een pop, ja een babypop moest het worden! Met een pamper en een slaapzak en een pyama. Geen half werk hier wanneer we aan het moederen slaan. En zo had ik van vrijdag op zaterdag nog maar eens een korte nacht (ze zullen niet lang meer zeggen dat 39 er een beetje uitziet als 33).



Pop werd gemaakt en kreeg de naam Aauni (Stig zit nu in het eerste leerjaar en hij kan schrijven ;-)). De arme kleine mocht meteen woordjes oefenen. Dat werden al snel kribbels want ah ja, dat ik daar nog niet aan gedacht had: baby's kunnen niet lezen of schrijven. Ik voelde op dat ogenblik al nattigheid. Stig, hij is niet van gisteren.



Baby's groeien snel, hè moeke. Voel je'm ook komen? Maar ik bedacht een list, lees "een pruik". Op 1-2-3 kon baby Aauni veranderen in een jongen van een jaar of zes. Tot mijn eigen verbazing sloeg het trucje aan. Tijd om wat kleertjes te maken voor de grote Aauni.  



Het kind kreeg in een keer een hele garderobe. Al moet ik eerlijk toegeven dat dat komt omdat ik op den duur zelf niet meer te stoppen was. En zo volgde er nog maar eens een zeer korte nacht. 

Lederen schoenen, alstemblief sèg.



Een lange broek en een berenhemd.



Een salopet en een hemd met dino's. En ook een wollen frak.



En deze week moet ik goed voor Aauni zorgen... Zou een meisjespruik ook aanslaan?

45 opmerkingen:

  1. Oooh, ik ben jaloers ... zo mooi. Ik heb het boek ook, maar nu nog tijd en het talent om zulke mooie poppen te maken. Jij hebt in ieder geval de gave al.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal even mooi, alleen die naam :-/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, en wat een schone pop... en zo'n goedgevulde garderobe direct... en ja een blonde meisjes pruik; probeer je die eens?!?
    p.s. prachtig boek van jullie ligt hier op mijn tafel te pronken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De pop is heel leuk, en zo zijn de kleertjes, maar dat die grote jongen er zo weg van is, dat doet mijn hart smelten. Geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kocht het boek vandaag ook, en was bijna mijn halte voorbij omdat ik er in verdiept was. Tegen de 25ste zou hier een klein Gijspopje gemaakt moeten worden. Ben benieuwd of het hier ook zo een succes zal worden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw zeg! Dat is een indrukwekkende garderobe!
    En een pracht van een pop, met of zonder pruik!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zallig, eenmaal de kriebels aanslaan bij u, ben je niet meer te stoppen.
    Blijven gaan, en de kleine zijn kleerkast zal nog groter worden zeker.
    Nog veel plezier in het maken van extra kleren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, de max. Een jongenspop, dat staat hier ook nog op het programma.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Man, al die nieuwe en superleuke boeken. Die van jullie heb ik al, die kreeg donderdag al de nodige oo's en aa's op het Open Atelier. Morgen de volgende. Zelfmaakboek voor dagen met 36 uur, is dat misschien iets voor de toekomst????

    Groetjes en jullie leverden echt prachtig werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vind ik dat leuk!! En die garderobe, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw zeg! Gij zijt niet te kloppen, niet qua snelheid en al helemaal niet qua stijl!! Stig mag in zijn handjes wrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zoo stoer! Een echte jongenspop
    En al die kleertjes.. zo mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alles is even schoon, maar dat potske spant toch wel de kroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat gaaf zeg! Ik geloof dat mijn jongens dat ook zeer zeker super zouden vinden.
    Die van mij moeten het nu nog steeds doen met een beer en Ernie maar die van jou is zo hip!

    En dan dat kleertjes verwisselen enzo, zooo leuk!

    Groetjes,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. moh echt! Gij zijt écht niet te doen! Zo tof!!! Haha, een pruik, geniaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooooh!!! Zo leuk gedaan met dat pruikje! Vrijdag zat het boek bij ons in de bus en sindsdien zaagde Valentine mij ook de oren van mijn hoofd om een pop te maken voor haar!

    Zoals je zelf zegt, het is idd wel heel leuk om doen! Ik weet ook niet meer van ophouden :)

    Ik kreeg zonet ook een mailtje van eci dat de levering van jullie boek nog eventjes uitgesteld is.... Grrrr... Ik kijk hier nochtans ook enorm naar uit! Ik hoop dat het eerstdaags toch nog in de brievenbus zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. komaan Sanne, dit is gewoon wauw, echt wauw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh een nieuwe baby! Proficiat, het is een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh een nieuwe baby! Proficiat, het is een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goed gelukt, zeg! Ik herken dit trouwens helemaal. Heel wat knuffels hebben hier hele garderobes gehad. Nu ze ouder zijn mis ik dit nog wel eens. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh een nieuwe baby! Proficiat, het is een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. super idee die pruik! Ik zat hier al te bedenken om 2 poppen (baby en meisje) voor de dochter te maken en dan nog eens 2 voor de zoon (baby en jongen) ... nu worden het voor elk 1 pop met 2 pruiken en een garderobe

    BeantwoordenVerwijderen
  23. mor gij! gij zijt toch ook echt niet te doen hè! Zo tof seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Niet te doen... dat is ook wat ik dacht! Wauw!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jij bent een kanjer, talent voor poppen maken, het is weeral in de sjakos :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. maar dit is echt geweldig!! en wat een garderobe!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. WAUW, die pruik is inderdaad een slim idee ! Met 2 jongens maak ik normaal gezien geen poppen (alleen babyborn kleertjes op bestelling) maar nu ik dit zie.... De boekhandel zal blij zijn met jullie allen, nu heb ik niet 1, niet 2, maar 3 nieuwe boeken nodig..

    Maar ja, zo komen we in elk geval wel snel de winter door.
    En als alle projecten klaar zijn in het voorjaar, kijk ik reikhalsend uit naar deel 2 van jullie boek !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. die pruik is handig zeg. ik heb het boek ook (en het jouwe ook) maar helaas geen tijd kunnen kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Niet te doen, echt niet te doen. Geweldig! Echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat GAAF! En het is toch leuk zo'n popje in de familie, dan kun je zelf ook weer een beetje met poppen spelen :) Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk! En wat een mooie foto's, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Niet te doen ! - dat moet zo ongeveer de coolste pop zijn in de verre omstreek... Goed gevonden met die pruik, ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ik ben in blijde verwachting van het poppenboek hier, maar vandaag viel jullie boek in de bus én ik ben er helemaal wild van: wat een pracht van een boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gij zijt toch ne krak he. Als ik die foto's zie dan wil ik zelf terug met de poppen spelen. En begint het hier nog harder te kriebelen om er zelf aan te beginnen. Ben nog altijd in blijde verwachting van het boek.
    En trouwens nog eens proficiat met jullie boek. Dat heb ik gelukkig al. Echt prachtig!! Een zalig boek. Dikke, dikke proficiat echt waar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hahaha, ik ken dat, eens begonnen, ben ik niet meer te stoppen en is het opeens een kot in de nacht. Schitterende pop, en weer een boek voor op mijn verlanglijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo'n mama, daar zullen de klasgenootjes jaloers op zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails