28 september 2012

Aftellen: 5

Zo geknipt! sneakIk maak zelden een kledingstuk. Soms wel eens een deftige broek voor Stig of een berg speelshorten en die halen dan nog niet eens een blogbericht. Zakjes en tassen daarentegen ;-). 
Niks dat je belet om een klassieke steekzak uit een rokje over te nemen in een tas. Dat is absoluut niet moeilijk en het oogt ook meteen wat sjieker.  
Gemakkelijk? Dat wilden we laten testen door iemand met wat minder ervaring. En ja hoor, het experiment verliep vlot. Pernel legt het volgende puzzelstuk, recept 12 uit Zo geknipt! 

Midden in deze aftelweek werd het ineens heel serieus. Afin, serieus... dat was zeker de bedoeling maar door de zenuwen waren we ook wat lacherig. We trokken naar Stitch&Co in Mechelen en stonden er in het decor van de winkel de pers te woord. Een vraag die een paar keer terug kwam: zijn het enkel vrouwen of naaien de mannen ook? Ik ken er eentje maar er zijn er ongetwijfeld meer. Vandaar deze vraag, gewoon voor de statistieken: kunnen de mannen onder jullie zich eens bekend maken? Schuilnamen zijn toegelaten. Verklikken mag ook.

binnenzak

28 september 2012,
een datum die ik niet snel zal vergeten:
WE HEBBEN HET BOEK IN HANDEN!

Voor jullie vanaf 4 oktober in de winkel.
Blij!

boek foto 3edited

13 opmerkingen:

  1. Oh ik kan niet wachten om dat boek ook in mijn handen te hebben...hét perfecte verjaardagskdo voor mezelf vind ik!

    Proficiat hé en jammer genoeg ken ik geen mannen achter het naaimachien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn lief durft zich stiekem wel es achter mijn naaimachine wagen. Geen grootse collecties hoor, maar gewoon een klein hebbedingetje voor zichzelf. Maar o wee mocht ik dat aan z'n vrienden vertellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dikke bravo voor de boekschrijfsters! Het ziet er alvast fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn zoon! Bijna 12. Wil naaien, haken en breien. En hij is nochtans een echte jongen die van oorlogje en zo speelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik volgde deze zomer een workshop in het naaicafé en daar was een jongetje van 11 met een outfit aan die hij volledig zelf had gemaakt: jeansbroek, hemd en v halstrui.... Schitterend was dat!en op dat moment was hij bezig aan een collectie zomerbroeken voor als het goeie weer ging beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op de naailes vorig jaar zat Eddy. Hij maakte kleren voor zijn vrouw. Vertederend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hadden 2 jaar geleden ook een man in de naailes. Vorig jaar nam zijn vriendin het van hem over, hij ging zich verder verdiepen in het meubel maken!
    Bij ons op school zag ik op 10 jaar tijd 2 jongens in de afdeling mode, nochtans gingen de mensen enkele decennia terug toch naar de 'kleermaker'?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O verklikken....mijn zwager is ook handig met de naaimachine. Naait gerust gordijntjes voor de caravan....tasjes en leuke kleding laat hij aan zich voorbij gaan...maar hij kan het vast en zeker

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super! Ik kan haast niet wachten! :-)
    En mijn schoonbroer maakt dé prachtigste kledingstukken ooit! Hier een link:
    http://www.opusrelinque.net/
    Dus ja mannen doen het ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ahaaaa! twee raadsels opgelost!
    ik dacht dat het boek vandaag in de winkel zou liggen en was dus nogal teleurgesteld...
    een week te vroeg dus
    en wij waren vandaag in de stitch en co in mechelen geweest, en in de krant dat was toch precies die foto! maar in een andere artikel over stitch en co zelf stond er wel een andere madam in
    dus toch dezelde winkel!!!!
    had ons moemoe dat heel goed gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat goed! Ik wil dit boek ook graag in handen hebben! Nog even geduld...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. (steekt zijn vinger in de lucht) Al blijft het eerder bij heel praktische opdrachten (herstellingen, tafellakens, verkleedkleren,...) waarbij de afwerking niet echt top moet zijn. Aan handtasjes enzo heb ik me nog niet gewaagd, al hoop ik wel dat de rode stof die hier al 3 jaar ligt ooit nog eens het stikmachine verlaat in de vorm van een sponsen broekske :-)

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails