25 december 2011

750 boodschappentassen voor Van Katoen. Hulp!

UPDATE d.d. 13 februari 2011:
Het doel is bereikt! Het is niet meer nodig om nog nieuwe tassen te maken. Zie ook dit bericht.

Hulp? Ten huize eloleo loopt alles op wieltjes. Het gaat hier zelfs een vliegende vaart. Op de laptop staat een kalender die ik dagelijks af vink. Naast de kalender prijkt een todo-lijst maar daar schort wat mee. Op mijn takenlijst staat o.a. één klein streepje met als opdracht "voorzie Van Katoen van 750 stoffen boodschappentassen". Als ik die werkelijk in mijn eentje moet maken, kunnen we Van Katoen beter wat uitstellen. MAAR! Jaren bloggen heeft mij bijgebracht dat jullie een aardig en bereidwillig publiek zijn. Op die eigenschappen wil ik nu graag een beroep doen.

Op 14 april zal er in het Miat in Gent ontzettend veel te doen zijn. Eén van de activiteiten is de shop met handgemaakte tassen, kronen, kleedjes, enz. van Van Katoen. Als wij winkel houden, doen we dat liefst in stijl. Daarbij letten we op alle details, dus ook op onze boodschappentassen. Geen plastiek en geen kartonnen zakje, wel een heuse Van Katoen Boodschappentas om de pas gekochte spulletjes mee naar huis te nemen*. Achteraf kan men de tas blijven gebruiken.

En waar kom jij in de picture? Juist, jij kan voor Van Katoen een boodschappentas maken, twee** zelfs. Ik berekende een eenvoudig model waarvan je er precies twee kan knippen uit een lap stof van 66cm x 140cm (tot 150cm) en dit zonder ook maar 1 draadje te verspillen.

Ik maak een tas Van Katoen Ik maak een tas Van Katoen

Indertijd is er heel wat respons geweest op de kringlooptas. Ik hoop dat je nu ook enthousiast meedoet want eigenlijk is dit even goed een recyclageproject. Let wel, we zullen je tassen niet verkopen maar een klant ontvangt er eentje wanneer zij of hij in de winkel van Van Katoen shopt. De opbrengst van Van Katoen gaat naar Annick for Kenya, we kunnen je dus ook niet vergoeden voor de tassen. Je bereidwillige medewerking willen we natuurlijk wel belonen. Heb je een blog, foto-account of een Pinterest prikbord, dan zet ik een link hiernaast in de rechterkolom (geen commerciële links). Wil je liever een bepaald bericht ipv je hele blog linken, dan kan dat ook. Maar ook als je helemaal geen blog ofzo hebt, mag je natuurlijk tassen maken. Tussendoor geef ik meterstanden weer van het aantal tassen tot-nu-toe gemaakt.

Ik maak een tas Van Katoen

Doe je mee? Dit kan op twee manieren: solo of via een naaiclub (vul me gerust aan als de lijst niet volledig is).

UPDATE d.d. 13 februari 2011:
Het doel is bereikt! Het is niet meer nodig om nog nieuwe tassen te maken. Zie ook dit bericht.

Solo:
- dan vertrek je voor twee tassen vanuit een stuk stof dat je thuis gewoon hebt liggen (gerecycleerd kan dus ook)
- katoen van 1,4m tot 1,5m breed is ideaal (confectie), gebruik geen dure designerstof
- je stuurt je tassen op naar "Postbus 28 - 3001 Heverlee-Ambassade" (géén andere tekst bijschrijven, ook niet 'eloleo') - de huur van de postbus loopt af, het is niet meer mogelijk om nog tassen op te sturen
- stuur tegelijk een mail naar info@eloleo.be met de link die je hier op eloleo graag ziet verschijnen (van zodra de tassen hier bij mij zijn toegekomen)
- naaisters in Nederland kunnen hun tas(sen) opsturen naar Jos van creaBH/Kloske, mail naar info@eloleo.be en ik stuur je het adres door

Ben je lid van een naaiclub en wil je de hele club inschakelen:
- dan vraag je aan je voorzitter om contact met mij op te nemen, Van Katoen heeft een grote stoffenvoorraad gekregen van een gulle schenker en dan kunnen we in Leuven of in Gent een stof-afhaaldag regelen voor het gewenste aantal te maken tassen: info@eloleo.be
- idem voor het overhandigen van de gemaakte tassen
- de club en de individuele links van de helpende leden verschijnen in de rechterkolom (van zodra de tassen hier bij mij zijn toegekomen)

Button:
Door de button op je blog te plaatsen, verspreid je deze oproep met de boodschap dat jij meewerkt aan Van Katoen.


logo Van Katoen


Handleiding:
Een uitgebreide handleiding vind je op de site van Van Katoen of hier. Foto's handleiding in deze Flickr-set.

Ten laatste 14 maart 2012 verzamelen we de tassen.
Alvast een heel grote DANKUZEER!

Ik maak een tas Van Katoen Ik maak een tas Van Katoen

*vanaf een aankoopbedrag van 10 euro
**psst... meer dan 2 mag natuurlijk ook, hè

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails