3 juli 2010

Snelle broekjes

Ik dacht dat ik al ooit een blogbericht "snelle broekjes" had gezien... even googlen... kijk hier eens. Getimed in seconden ;-)!

Er lag hier nog een stapel oude T-shirten die naar de Kringloopwinkel mocht en Stig had een paar speelshorten nodig. 1+1=2, niet?

Snelle broekjes

Snelle broekjes

Vero Moda doet niet ineens aan kinderkleding maar Stig z'n oma was er wel eventjes ingelopen: "een sjieke short uit de solden?". Haha, een recyclageproject dus.
Die "inzetstukken" achteraan zijn trouwens ontstaan omdat ik uit 1 t-shirt geen volledige short kon knippen. Een extra randje onderaan en een boogje bovenaan uit een andere t-shirt ... en zo komt dat dus.

Snelle broekjes Snelle broekjes Snelle broekjes

Ik had nog nooit iets gemaakt* uit 100% t-shirtstof en ik heb geen overlocker (ik zou trouwens niet weten hoe ik daarmee moet werken). Gelukkig heeft de Bernina een paar goede stretch-steken maar hoe ik de draad- of persvoetspanning ook regelde, het bleef een beetje "bobbelen". Met het eerste broekje heb ik wat gesukkeld maar de laatste was al op een half uurtje klaar, patroon overzetten en stof knippen inbegrepen. Eens gestreken en gedragen ziet het er wel best ok uit... voor een speelshort.

Snelle broekjes

Bon, in de Wibra kan je broekjes kopen voor 2 euro. Wat een moeite en toch maar 10 euro uitgespaard? Tja, dat is dan 10 euro voor een lekker ijsje, ZO eentje!

*en ik ken ook in't geheel niks van kleding maken dus ik probeer maar wat, hè

23 opmerkingen:

  1. Amai, dat zijn idd sjieke shorten! Daar kunnen die van de Wibra zeker niet aan tippen! En dat ijsje is ook handig meegenomen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fantastische shorts! En het unieke ervan is natuurlijk onbetaalbaar - daar loopt de vergelijking met de Wibra mank. Al is zo'n ijs ook nooit weg...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Martine..Gentbruggezaterdag, 03 juli, 2010

    Ze zijn heel mooi. En ook uniek ,hé? Er zal niemand met dezelfde broek als hem rondlopen én hij kan zeggen dat z'n mama ze zelf maakte.
    Geniet van het ijsje.
    Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent veel te bescheiden, je maakt hier toch weer iets geweldigs! Als het niet zo tropisch heet was geweest,was ik ook meteen aan de slag gegaan.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zien ze er mooi uit! Ik ga het zeker eens (ooit) voor de kinderen proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk een beetje op de naaimachien freaken. de shortjes gaan op mijn lijst! Merci!


    en he, ook berebest voor het milieu he? Die 'groene' recyclebroekskes van u!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar allez, en bij mij wil die steek maar niet deftig worden... Zo middenin het stof gaat het wel, maar als ik hem wil gebruiken om om te boorden wordt het één gekartel. Ik passeer dus nog eens voor advies, neem j' eens een voorbeeldje mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Riet: Ik breng een broekje mee naar't werk. Ik denk dat het aan de persvoetspanning ligt. Hoe losser die stond, hoe beter het ging. Maar misschien moet een echte pro ons dat maar eens uitleggen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een toffe schortjes, bij mij is t-shirtstof stikken ook niet meteen een succes, dus bedankt voor de tips.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeer leuke broekskes, dat verdient zeker wel een ijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. goed genoeg voor een speelshort????dat is zelfs goed genoeg om naar school te gaan joh!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en deze zijn dus zeker niet in mensonwaardige omstandigheden gemaakt...Ik weet eigenlijk niets over de produktieprocessen van de Wibra, maar een short voor 2 euro ???

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jullie komen de zomer wel door ;)
    MOOI!....Ik ga ook maar aan de slag, want Stefan is net uit zijn short gescheurd :(

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig! Er liggen hier ook nog een paar oude t-shirts, dus snel aan de slag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw wat een super mooie broekjes !!!
    Ga ook maar eens zulke maken ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dat zijn toffe broekjes! Ik moet nog wat broekjes maken ... ik weet wat te doen.
    En ik zal die steken ook eens uittesten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik wou dat ik zo kon recycleren... Stig kan content zijn met zo'n toffe shorts.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Eloleo,

    ik geef je graag stokje 'hoe het begon' door. Meer info op onze blog: http://naaiclub.blogspot.com/2010/07/hoe-het-begon.html.
    Ik ben benieuwd naar jouw verhaal!

    Groetjes,
    Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke kleurencombinaties, het zijn echt designershorts!
    Bij gebrek aan mooie t-shirts om te recycleren, probeerde ik het onlangs met een oud zomerhemd.

    www.minini.be

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Superrrrrrrrrr! die broekjes
    je hebt me weer op een goed idee gebracht.
    groetjes Martha

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails