23 juli 2010

De Iza-clutch

Laatst maakte ik een toilettasje voor Isa met dit stofje. Hélemaal haar ding, dat stofje. Alleen, een toilettas hang je niet over je schouder, dat is belachelijk. Er is dus een klein schoudertasje "in de maak" en dit is het proefmodel. Ik durfde niet meteen de goede stof te gebruiken, dus kwam een van de diolen uit mijn laatste Kringloopvondst van pas.

Iza (clutch) ...Iza (clutch)

Het is verre van perfect en ik stoor me vooral aan de opkrullende flap vooraan. Ook het model is nu niet bepaald nieuw (13 in een dozijn van dit soort clutches) maar als het me lukt om het patroon helemaal aan te passen zoals het nu (perfect ;-)) in mijn hoofd zit... maak ik misschien wel een tasje extra voor een give-away. Wie weet?

Iza (clutch) Iza (clutch)

Het probleem: de flap!
Ik heb gegrommeld! Oorspronkelijk had ik twee pitsers (drukknopen) in gedachten maar eens de tas was afgewerkt leken dat twee ogen en een lachende mond, het trok nergens op. Het werd dus één pitster in het midden maar nu krult de flap naar boven. Het enige dat ik kan bedenken is velcro aan de binnenkant (leeeeeeeeelijk) of de rand bovenaan recht maken (maar dan wordt het een heel ander model).
Hoe vervelend is dit... dat een mens niets anders te doen heeft dan zich druk te maken over een krullende flap. Ik zou beter een plan bedenken voor echt belangrijke zaken zoals wereldvrede ofzo ...

Iza (clutch) Iza (clutch)

De technische blabla:
- de tas is zo groot als een A4tje
- diolen voor de buitenkant
- met op de achterkant Vlieseline H250 gestreken, net goed voor dit soort tasje
(maakt het wat stijver)
- een tafelkleedje
(ook uit de Kringloopwinkel) voor de binnenkant
- een extra apart binnentasje met rits (maar dat moet anders opgelost worden, het zit niet strak genoeg)
- geen inkeping (darts) om het tasje binnenin meer ruimte te geven, dat past niet bij het model... in feite is het dus meer een veredelde portemonnee die je rond je hals kan hangen
- nieuw: de paspelband stop ik nu niet meer in vòòr de naad, ik knip gewoon de koord binnenin de band door vòòr de naad zodat ik die dikke koord niet mee moet instikken in die naad

- niet vergeten: meer naadwaarde toevoegen en de voorflap nog dieper laten uitzakken!


Iza (clutch) Iza (clutch)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails