25 mei 2010

What shall we do with a drunken sailor?

What shall we do with a drunken sailor?

Niet dat een simpel blauw zeemansbroekje zo bijzonder is ...

... als je nu instemmend zit te knikken, scroll dan gewoon snel door tot aan het filmpje, dat is ook leuk...

... maar ik moet hier toch even luid juichen en zingen want boy-oh-boy, wat is dat Oliver+S patroon
toch zalig om mee te werken!!! De laatste maanden zijn er al zoveel O+S kleedjes verschenen, dus ik
dacht: "tijd om de broek eens uit te testen". Vooral omdat ik sinds deze post helemaal weg ben van dit
model en smeekbedes om dergelijke broekjes in de - toen nog te verwachten online shop - te verkopen,
niets opleverden. Mor hè, de dame in kwestie verkoopt nu gewoon de patronen in diezelfde shop.
Net zo gemakkelijk, iets meer moeite maar des te meer plezier.

What shall we do with a drunken sailor?
Noot: de pinguinstof dient om een hemdje mee te maken

Zelfs de vroegste beginner moet het met deze overduidelijke handleiding tot een goed einde kunnen
brengen. Voor al die bijna-durvers:
  • de patroontjes zijn misschien iets duurder maar je krijgt er een paar modellen voor in de plaats
  • de uitleg is volledig (en ik bedoel V-O-L-L-E-D-I-G, dus niet half zoals in de gekende boekskes)
  • de tekeningen zijn stap voor stap weergegeven en duidelijk
  • het patronenblad is overzichtelijk, geen 4 kleuren en 370 lijnen over elkaar... alleen is het blad
    nogal groot en dat vraagt om wat kunst- en vliegwerk
  • de naadwaarden zijn inbegrepen (amaai, ik vind dat gemakkelijk!!)
  • ok, je moet de inches nog omrekenen en je moet een beetje Engels begrijpen maar 't is echt niet te
    moeilijk
Besluit: gewoon doen!!!

What shall we do with a drunken sailor? What shall we do with a drunken sailor?


Die mag mij anywhere en anytime komen halen... die andere trouwens ook ;-)

De was

Euh? Wel, de blauwe zeemansbroek ligt hier nog onversneden tussen de rest van de laatste nieuwe
stoffen (een trip naar Le Chien Vert). Verder doet deze foto mij er alleen aan denken dat ik nu moet gaan strijken!
Nog een heerlijke zonnige dag/avond gewenst!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails