7 mei 2010

Schoolfeestbroek = Experiment

Stig heeft een witte broek nodig voor het schoolfeest. Een "witte" broek voor een bijna 4jarige wildebras??? Als hij ze thuis aantrekt, is ze verzekers vuil tegen de tijd dat we aan de schoolpoort staan (ongeveer 150m verderop). Dus verknipte ik een oud picnick-laken (met onuitwisbare vlekken en al), doorstikte dit met groene synthetische draad en zette er een groene rits en knoop in, leeeeeeeeeeeeeeehlijk!!! MOR, ik heb een plan...

Schoolfeestbroek Schoolfeestbroek

... als het schoolfeest achter de rug is, verf ik de broek in een soort paars/blauw dat - zo heb ik het toch in mijn gedachten - wonderschoon zal passen bij de groene knoop, rits en stiksels waar in het kleurbad (hopelijk!) geen verf op zal pakken.

Schoolfeestbroek Schoolfeestbroek

De rits in de broek is al even experimenteel. Ik zou ook kunnen zeggen dat het zo helemaal de bedoeling was maar feit is dat ik gewoon verkeerd begon en m'n tornmesje niet vond om alles weer los te maken. Dat de rits nu zichtbaar is, vind ik nog ok. Het is eens iets anders dan de klassieke gulp. Het stiksel onderaan de rits is daarintegen wel compleet mislukt maar ik heb een excuus, ahja, 't was een experiment. Tja, als die oude Tolteek indertijd de cacaoboon niet in het vuur had gegooid, wisten we nu niet wat chocolade was ;-).

Schoolfeestbroek Schoolfeestbroek

Het patroontje komt uit "Sandra*", een 100% onaantrekkelijk blad en zeker maar een éénmalige aankoop. Ze spreken over "kontzakken", dat woord kende ik nog niet ;-).
PS: *Er staat wel een heel mooie jeansrok voor meisjes in.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails