27 maart 2010

voor Moeders voor Moeders

Al sinds Stig uit z'n babykleertjes gegroeid is zeg ik tegen mezelf dat ik alles naar Moeders voor Moeders moet brengen maar totnutoe heb ik nog niet de moed gehad om dat ook echt te doen. Loslaten... moeilijk, hè. En toen kwam de oproep van Sabine. Ik doe mee!

Een deken of een speelmatje:
In mijn hoofd was het simpel, zeker met de nieuwe Bernina ging het een fluitje van een cent zijn. Haha, ik heb zo N-I-E-T gelachen! Een patchwork maken van de stofjes was eenvoudig. Toen had ik het domme idee om dat te stikken op een licht dekentje van Ikea maar door de vulling van dat deken (fiberfill), leek het stikken meer op glad ijs schaatsen dan op daadwerkelijk stikken... en zelfs de Bernina kon er niets aan doen. Door die fiberfill gleed alles precies van elkaar af. Pas toen ik cm voor cm gespeld had, ging het beter. Uiteindelijk is het wel goed gekomen: een luchtig dekentje of een speelmat, kies maar.

voor Moeders voor Moeders voor Moeders voor Moeders voor Moeders voor Moeders
Ongeveer 80cm x 120cm, luchtig en niet te warm, ideaal voor een niet-te-hete zomer, wasbaar in z'n geheel.


Een buggy-tas
Ook wel draagbaar als een schoudertas maar het is toch de bedoeling om ze aan de buggy te hangen. Gezien in het boek van Lotta Jansdotter: Simple Sewing for Baby. Achter het vogeltje zit velcro om de tas te sluiten.

voor Moeders voor Moeders voor Moeders voor Moeders voor Moeders voor Moeders

Een rammelaar en een mutsje
Uit hetzelfde boek (heerlijk boek, ik heb er verschillende maar ik grijp toch meestal terug naar Lotta). Het vogeltje heb ik uit de gekke-beesten-stof geknipt en geappliceerd met de vrij-borduren-methode.

voor Moeders voor Moeders voor Moeders voor Moeders

Slofsokken
In het boek zien ze er zo schattig en cosy uit maar nu ik ze gemaakt heb, twijfel ik of ze wel echt gemakkelijk zijn. Afin, ze zullen zeker draagbaar zijn maar ik geloof dat je best eerst de kuitomtrek van de baby meet en dan het patroon aanpast. Alleszins, ze zijn op een kwartier klaar, dus het is het proberen waard. Hier wel niet met wolvilt gemaakt maar met joggingpakkenstof (ook voldoende rekbaar). Het boek is trouwens een echte aanrader (danku Inneke)!!! En toevallig bestaat het patroon van deze slofsokjes ook online, ziehier (met dank aan de dame die me de link doorstuurde, ik vind niet meteen terug wie dit was).

voor Moeders voor Moeders voor Moeders voor Moeders

Wil je het boek Cool Baby winnen, ga dan nu langs bij Ruimtevisser, zij doet een give-away (tot 30/03/10)!

Voila, alles samen is het een soort kraampakket-cadeau. Van een moeke, voor een andere moeke.
Sabine, maandag ga ik naar de post... ik hoop dat het nog op tijd bij je toekomt. En proficiat met het succes, dit is echt een leuke actie!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails