13 november 2009

Kleine Give-Away

Ja, lap zeg! Ik zei dat ik een KLEINE give-away zou doen maar blijkbaar heeft dat GROTE verwachtingen geschept. Het zijn nochtans SLECHTS enkele bloemenbroches. Teleurgesteld???

Het zit zo: Mie van LiliMie had al een tijd geleden gevraagd of ik wat 2D bloemen voor haar wilde tekenen.
Ik ben geen grafisch talent, dus ik vind bloemen uit de losse pols getekend - wat scheef enzo - ook mooi.
Omdat ze er zo lang op heeft moeten wachten, dacht ik: "ik doe er haar enkele bloemenbroches bij" (sta ik gelijk weer op een goed blaadje). Toen ik bezig was, bleef ik maar graaien in de lapjesmand en zo komt het dat ik nu 4 paar (ze gaan per 2 de deur uit) broches weg kan geven. Niet de eerste rode bloemen want die zijn dus voor Mie maar wel de setjes in de collage eronder. Meedoen kan nog tot woensdagavond, 18 november, en zeg er misschien ook bij welke set je graag zou willen winnen.

Flower Brooch

Flower Brooch

Tegelijkertijd is dit een tip voor een scrap-projectje dus hier dan ook maar meteen de bloemen die ik aan Mie gaf. Als je naar de foto's van de broches kijkt in Flickr, kan je ze heel erg groot uitvergroten en dan zie je meteen hoe ze gemaakt zijn.

Flower Brooch Flower Brooch

Of in het kort:
  1. knip een bloem uit het patronenblad = bloemdeel A
  2. geef één van de bloemblaadjes een merkteken
  3. teken deze bloem nog eens over op een ander papier en teken er dan een randje van
    ongeveer 5mm rond, geef opnieuw hetzelfde bloemblaadje een merkteken, knip uit =
    bloemdeel B
  4. teken bloemdeel A twee keer over op de stof die je gekozen hebt MAAR doe dit één keer
    gewoon en één keer in spiegelbeeld en zet telkens het merteken op het juiste blaadje (zo kan
    je, wanneer alles uitgeknipt is, de bloemdelen weer exact op elkaar leggen zodat ze perfect spiegelen... is nogal belangrijk als je met
    niet-symmetrische bloemen werkt)

  5. idem voor bloemdeel B
  6. snij 1 bloemenhartje uit de stof van bloemdeel B
  7. strijk Vliesofix (te koop bij Veritas) op beide bloemdelen A, op één bloemdeel B en op het bloemenhartje
  8. leg nu bloemdelen B met de foute kant van de stof op elkaar en laat de blaadjes met je merkteken
    samenvallen, strijk, ze kleven nu aan elkaar
  9. leg nu een bloemdeel A op de voorkant en een ander bloemdeel B op de achterkant van je samengevoegde
    bloemdelen B (let op je merktekens) en leg langs 1 kant ook het bloemenhartje, strijk opnieuw ... voila,
    alles plakt samen en dit geheel van 4 stoflaagjes (+ de lijm die er ook tussenzit + bloemenhartje)
    is stijf genoeg om als broche te fungeren
  10. stik nog eens langs de randen van de bloemblaadjes
  11. bevestig een knoopje
  12. bevestig langs de achterkant een brochespeldje, een beetje boven het centrum van de bloem
    want dan hangt ze mooier
  13. geen kat die deze tutorial helemaal uitleest
  14. dit is geen sjieke broche maar wel leuk op een tas of op een t-shirt ;-)
Flower Brooch

Mooie 3D bloemen - met handleiding - vind je onderaan in de linkerkolom. Naai bv. deze eens op je feestkleed voor oudjaar ;-). Beetje overdreven?
Bij Bugs and Fishes en bij Oh my Bag vind je nog meer mooie bloemen... afin, ECHT prachtige bloemen. 't Is maar dat je't weet...

© eloleo.be
Alle eloleo-patronen zijn voor persoonlijk gebruik bedoeld. Gelieve het patroon of de maaksels uit dat patroon niet te verkopen (tenzij in kleine oplagen en als je er een goed doel mee steunt... ofzo). Dank!

De Flickr-Pool voor alles wat JULLIE maken met deze handleidingen en patronen.

79 opmerkingen:

  1. Ik doe mee! De (laatste)rode set vind ik de leukste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klein, maar fijn! Heel leuk gemaakt en een tof idee om restjes op te werken. Ik vind ze allemaal wel mooi, maar mijn voorkeur gaat naar de groene.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hela, heel de tutorial uitgelezen he :-)!
    Ik vind ze ook heel schoon, ik doe mee voor de turquoise!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben niet van de bloembroches ;), dus doe niet mee.
    Wel hééél mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schoon! Hoe krijg je die bloemblaadjes in hemelsnaam zo mooi gestikt? Daar moeten toch nogal draaimanoevers voor nodig zijn dunkt me?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig. Voor mij die lichtblauwe als ik win.
    hanne.willems@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk! Ik zou graag de lichtblauwe willen winnen. Dank je voor het delen van je patroon en uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk, heb gisteren nog zo een 2D bloem gemaakt uit vilt voor op men baljurkje. Maar deze zien er toch veel leuker uit.
    Laat dat rode setje maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 'k Zou met al die bloemkes content zijn, maar die groene zijn wel helemaal mijn ding! Merci voor de handleiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. niet teleurgesteld en ik heb geen voorkeur, ik vind wel iets om ze op te spelden...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe ook graag mee! De blauwe met witte bloemkes zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook een groen mens. En een meedoener, bij deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ooh, heel mooi! Ik doe mee voor de groene!
    En als ik niet win kan ik ze altijd nog zelf maken zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan maar proberen he... de rode of groene voor mij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. waaw
    die rode!! maar die zijn al besproken hé
    de lichtblauwe zijn ook supermooi en ik heb turquoizen repettos dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dan kijk ik nog even in t stad rond voor een cool kleedje want een vijgeblad steekt er niet bij zeker? (twee bloemekes met schoenen is maar wa soberkes voor de tijd van het jaar hé)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, ik vind ze leuk! Ik doe graag mee voor de groene (of toch de donkerblauwe.................nee de groene toch maar)

    Groetjes en een fijn weekend!
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel mooi!
    Ik kan niet kiezen dus eender welke is goed voor mij!
    alvast bedankt voor de mooie give-away.
    Katrien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Maar allé zeg, zo'n schoontjes!!!! Ge hebt weer goe je best gedaan...ik geraak hier tijd tekort voor alle projecten die ik nog moet doen...

    En natuurlijk doe ik mee!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. die schitterende broches zouden best mooi staan op mij nieuwe blauwe rok, vooral die rode... Hoe doe je het toch? ik hou ervan kleren te naaien, maar van al dat kleine gepruts en gepriegel word ik meestal gek.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. tja, nu wou ik dus zelf reageren, maar bleek mijn ventje al ingelogd... vorig berichtje komt dus van mij, van liesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. allé jong... das kweenie hoe schoon (wééral)
    ik ben een klein beetje verzot op die groene, maar alléén omdat ik moet kiezen ;-)

    gij zijd wééral goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. ik doe ook mee en vind ze allemaal wel mooi dus maakt niet uit welk setje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi zeg.
    Die donkerblauwe zijn stoer.
    En die rode ook.
    En de groene zijn ook goed zeg.
    En die lichtblauwe zijn lekker fris.

    Uh.. de mooiste? De donkerblauwe. Of de rode.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik doe mee voor de rode!! Heel erg mooi zeg, wil die ook eens maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wilt niemand die donkerblauwe.. Ik vind ze allemaal super mooi.. IKke wil wel die donkerblauwe :). Bij deze doe ik mee. :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Deze zijn wel super- super- superleuk!! Ik vind de blauwe het leukst want ze passen zo mooi op de tas die ik voor mijn dochtertje heb gemaakt.

    Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. rood en groen zijn mijn favo's maar eigenlijk vind ik ze allemaal mooi. ik doe graag mee. -x-x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ohhh vind ze allemal erg mooi!
    Maar de spijkerstof bloem, of de groene zou ik heel graag willen winnen. leuk!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jaja, de hele tutorial uitgelezen, veel te interessant. 'k Snap het ook.Goed uitgelegd.
    Als...juist..ALS ik zou winnen ,graag de jeanskleurige..waarom ? Draag het meest jeans dus dat zal wel mooi zijn ...of toch een fel kleurke zoals de rode ? Kies maar..ALS ik win...
    En nu hopen,hopen,hopen ..dat ik win.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super mooi!!!!
    Bedankt ook voor de beschrijving...
    Ik vind persoonlijk de groene het leukst...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik vind ze allemaal mooi, maar hoef er geen een te winnen.
    In plaats daarvan zou ik jou een door mij gemaakte bloem willen sturen!
    mijn mailadres is vonken@casema.nl, ik zou zeggen stuur me je adres!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oo die zou ik graag als cadeautje voor toekomstig kindje van vrienden geven. De donkerblauwe en groene passen waarschijnlijk best in hun interieur, maar eigenlijk is het voor mij wel gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hanne W. heeft u een link naar een blog gestuurd:

    Waauw, voor mij die lichtblauwe. Ze zijn geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heel erg mooi! Ik doe graag mee, de groene bovenaan vind ik het leukst. En als ik ze niet win, ga ik ze zeker eens proberen zelf te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Erg leuk!! Heb je blog net deze week ontdekt en gelijk bij m'n favorieten gezet.
    Voor wat de broches betreft: ik ga voor de jeans-blauwe!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi hoi,

    Ik vind ze allemaal mooi.
    Dankzij de uitleg ga ik ze zelf ook maken in passende stofjes.
    Kiezen vind ik te moeilijk. Ze zijn allemaal leuk!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Jeetje, wat schattig!! Zo schattig dat ik niet eens kan kiezen. Toch vind ik de rode en de lichtblauwe het leukst...ben benieuwd!!

    Groetjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ola, ik wil ook wel zo'n bloemeke opspelden!
    Als ik dan toch moet kiezen: de rode of de groene,...
    Groetjes,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Leuk! Een give-away! En t is weer zoiets tof!
    Moeilijk om te kiezen, want eigenlijk zijn ze allemaal echt mmoi hoor! Maar alez, als w e dan toch een keuze moeten maken: de rode! Gewoon omdat ik dat een heel mooie kleur vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik doe ook mee. Kleurtje maakt niet uit. Ze zijn allemaal leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik doe ook mee! En ineens heb je mijn probleem opgelost want ik zocht al lang naar een leuk voorbeeld om eens zelf een bloempje te maken. Dus als ik ze niet win, toch bedankt voor het model ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oeps, vergeten te zeggen dat ik wel voor de rode bloempjes ben, aangezien ik net zelf een zwart met rode tas heb gemaakt voor bij mijn rode jas. Kwestie van assorti te zijn, hé

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Jij mag kiezen voor mij (hoewel mijn grootste kleine man zeker voor de groene zou gaan)!

    Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. wat mooi zeg! misschien dat ik me er ook eens aan ga wagen. mocht ik bij de gelukkigen zijn, dan zie ik zo'n groen of rood bloemeke wel zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik doe ook graag mee! Ik ben helemaal weg van de groene!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik vind ze heel leuk en zal zeker je patroon van de bloemen gebruiken. Zo'n mooie bloemen komen altijd van pas voor iets op te vrolijken.
    Ik vind de lichte blauwe super!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Oh, die lichtblauwe! Zo schoon passend bij de naam en de oogjes van mijn oudste meisje!

    Maar als ik niets win, dan probeer ik ze zeker zelf te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Oh mooi!

    Aquablauw is echt mijn kleur (vind je in huis overal terug, is nl. mijn decoratiekleur!) maar de onderste rode zijn ook mooi fris!

    Wederom bedankt voor je tips.. nu kunnen we zelf weer aan de slag!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Super leuk! Ik ga ze ook eens zelf proberen te maken. Ik zou wel de groene willen. Ben benieuwd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Oh, ik wil ook graag meedoen. Vind die donkerblauwe heel mooi. Heb net een groot memobord gemaakt met allemaal stoere stoffen, zoals jute. Daar zouden deze lieve bloempjes heel schattig op staan.

    Maar ook bedankt voor de tips voor het zelf maken. Ik ga het ook zeker proberen (als ik niet win)

    BeantwoordenVerwijderen
  52. ik waag ook een bloemekeskans
    de welke is eigenlijk gelijk met een lichte voorkeur voor rood

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Jaaaa, wat een mooie bloemetjes! Ik doe graag mee, en dan het liefste de rode!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Zoooo super leuk.
    Wat zou mijn dochtertje blij zijn met een t-shirt met een bloem, zeker als mama dezelfde heeft....
    Assorti met mama, wat wil je nog meer?!

    Ik ga voor de rode, of de blauwe met de witte bloemekes aan de bovenkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Goh, goh, via Mme Zsazsa - die haar paar al veroverd heeft - kwam ik hier terecht. Dus doe ik nog gauw een gooi naar de rode of de lichtblauwe set. Fijn dat je er meteen een handleidingetje bijgeeft voor mocht ik naast de prijzen vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  56. super wat jij met de naaimachine kan. die groene zou leuk staan op mijn nieuwe jas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Moi-moi-moi, ik zou heel graag die mooie groene bloempjes willen winnen. Waarvoor, weet ik nog niet (tas-jas-kado-stoel-bloemenguirlande).
    Zelf surf ik regelamtig naar Princess Lasertron toe (http://princesslasertron.com/2009/11/this-week-in-pictures-8/), en vind het dan jammer dat ik nog steeds zo gelukkig getrouwd ben....

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik kan mij niet inhouden, ik wil ook meedoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Die jeans-bloemetjes vind ik ook superschattig!
    Ik zie ze eigenlijk allemaal wel zitten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  60. zo schoon die bloemen! ik ga voor ik weet nie welke, allemaal even schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. fantastisch! ik wil ook meedoen en graag de rode winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Ik doe graag mee! Ik vind ze allemaal super, maar heb toch een lichte voorkeur voor de groene!

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Ik doe mee! En mijn voorkeur gaat uit naar de rode broches ofwel de licht blauwe (turquoise).

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat een stapel reacties!!!
    maare, ik wil ook graag meedoen !
    en, op de fel-, licht-, turkwaaze blauwe bloemen staat mijn naam ;-) Maar voor elk van de andere paren kan ik ook een mooi plekje vinden, weest gerust :-)

    groet Wiek

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Haha, via Mme ZsaZsa hier geraakt... die bloemetjes zijn prachtig gewoon! Mocht ik bij de winnaars zijn, dan gaat mijn voorkeur uit naar de donkerblauwe...

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Ik wil ook wel meedoen met de give away! Ik heb geen voorkeur, vind ze allemaal leuk!

    Ik vind je blog echt heel leuk (of helpt slijmen niet? :p Nee grapje ik meen dat ik je blog leuk vind!)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Hoiii via via hier gekomen..mag ik alsjealsjeblieft nog meedoen?
    en ze zijn allemaal even leuk!
    ECHT WAAR!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik zou ook graag meeloten, vind de licht blauwe links onderaan heeeeeeeeel leuk!!!

    Toppie gedaan hoor!
    Groetjes Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Ikke ook, ikke ook!
    Nog net op tijd, als ik 't goed voorheb...
    Net deze blog ontdekt, nu al fan!
    De rode bloemenbroche zou zoooooo schoon staan op mijn zwart/wit met rood kleedje!

    Maar statistisch gezien zou ik beter gaan voor de donkerblauwe, want die hebben nog bijna geen fan's, dus ok, die zijn ook goed... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Super! Ikke ook meedingen naar een bloempje!
    De groene is mijn favoriet! Dankjewel voor het weggeven van je brouwsels! Kben nog maar een beginner in het stikken en knutselen maar hoop ooit even goed te zijn als jullie kunstwerkjes!
    Liefs
    Annelies
    annelies78@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Hai hai,

    Ik reageer even op deze plek, maar niet voor de bloemen (dat heb ik uiteraard al gedaan)...
    Kijk even op mijn blog...ik heb iets voor je!

    Groetjes Jorike

    BeantwoordenVerwijderen
  72. ik doe ook mee!! Liever geen groene, tenzij er niks anders meer overschiet. Ik ben heb gisteren crealand onveilig gemaakt met aankopen voor een eigen bloemenbroche (voor ik dit zag), maar dit zou nu toch wel eens rapper gaan he..

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Ik neem ook graag deel aan de give-away. De rode bloemen vind ik het leukste. Groetjes, Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Oei, ik ben te laat zeker? (Heb een week geen blogs kunnen lezen.) Maar als ik toch nog zou kunnen meedoen, ga ik voor de rode.

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Hoge verwachtingen? Het zijn wel mooie bloempjes, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. ze zijn leuk, dank je wel voor het patroon en de uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails