6 september 2009

Lenteschoonmaak na de zomer + labels

.
Dit weekend begon goed, super zelfs, en toen ging de wasmachine stuk. Ok, ik kan er nog om lachen want de oude Zanussi ging maar liefst 13 jaar mee. Geen Miele die haar dit nadoet! Maar een ongeluk komt nooit alleen: zaterdagochtend bleek ook de chauffageketel het niet te doen dus is er geen warm water... en geen warme douche, groempfff!
Dit weekend zou ik een tas om te ruilen maken maar ik ben niet verder gekomen dan een patroon op papier. Ik durfde er niet aan te beginnen want ik zag daar al het derde ongeluk aankomen, ahja!

Dan maar de Singer schoonmaken, alweer. Ze noemen dat een "lenteschoonmaak" maar mijn machine ziet er om te 2 maanden zo uit.

Zomerpoets ... Zomerpoets ...Zomerpoets

1 - dekplaatje verwijderen en spoelhuis uithalen
2 - ENKEL EN ALLEEN het borsteltje gebruiken om de pluizen weg te halen, zeker geen hogedrukspuitbus en ook niet blazen want dan blaas je het stof alleen maar dieper in je machine
3 - een keer per jaar een druppeltje olie maar dat was nu niet nodig, voila, het kan er weer tegen

De naamlabels waren ooit een fiasco dus heb ik ondertussen stempels gemaakt in allerlei formaten maar soms is een gewoon labeltje toch de beste optie... al zijn ze niet helemaal geworden wat ik in gedachten had, dat zal dan het derde ongeluk zijn?

Labels Labels Labels

Stappen:
1 - Een raster uittekenen op een bleke katoenen doek (ik heb een vrij dik ongebleekt katoen gebruikt, voorgewassen).
2 - Stempelen met een stempelkussen voor textiel. Echte textielverf zou beter zijn maar de verf komt vast te zitten in de fijne naadjes van de stempel en dan wordt het een smeerboel. Bovendien gebruik ik de labels voor tasjes enzo, dus iets wat je sowieso niet elke week in de wasmachine gooit.
3 - Heet strijken zonder stoom.
3 - Rondomrond zigzaggen, draadjes instoppen.
4 - Dicht tegen de zigzaglijn uitknippen, handig met een klein borduurschaartje.
5 - Klaar om met een paar steekjes in te naaien.

Labels Labels Labels

Bon, dat hebben we dan weer gehad. Morgen maandag maar toch nog een dagje thuis (aha, das dan weer geluk). Hoogtijd om dan die tas te knippen en te stikken. Er zit schors-groen en petroleum-blauw ribflueel in, gecombineerd met een Amy Butler stofje in roestig oranje met print. Wordt vervolgd.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails