7 augustus 2009

Wobbe

.
wobbe... wObbe... woBBe... WOBBE... klinkt goed, speciaal en toch eenvoudig, past ook wel bij "Lotta", zoals in "Lotta Jansdotter". Voor Wobbe dus niets te fijn en prutserig maar simpele basic-spulletjes die oh-zo-leuk zijn om te maken. Die Lotta Jansdotter is fantastisch! Uit het boek "Simple Sewing for Baby" komt de sjaal en het mutsje. De slab is van mezelf, ik was helemaal door het boek geïnspireerd. Nog een klem voor de tut met de restjes en de sneakers van het patroon van I Think Sew.

Wobbe Wobbe

Ik gebruikte katoen en een dikke bruine fleece. Heel warm voor de sjaal en de muts maar misschien wat te warm voor de schoentjes. Ik heb dus eerst wel getwijfeld, zweetvoeten enzo, maar die slofjes zijn natuurlijk niet bedoeld om de hele dag aan te houden. Om tussendoor de koude winterlucht te trotseren, is fleece geen probleem.
Tip:
Die fleece is echt vrij dik. Normaal gezien is de binnenkant van de sneaker even groot als de buitenkant (zelfde patroon). Om de dikke fleece toch wat ruimte te geven, heb ik de binnenkant dus iets kleiner gemaakt en zoveel mogelijk van de naad weggeknipt (fleece rafelt niet). Op die manier past de binnenstof (fleece) precies in de buitenstof (katoen).

Wobbe Wobbe Wobbe

Het slabje is een scheve rechthoek met een gat erin en velcro om te sluiten. Met de losse hand gesneden maar niemand zegt dat slabjes mooi rond of recht moeten zijn. Gemaakt uit een zware kwaliteit badstof, langs twee kanten te gebruiken. Omzoomd met een biaislint, enkel wat moeilijker in de hoeken maar dat doe je zo.

Wobbe Wobbe Wobbe

En btw, het boek van Lotta Jansdotter is echt een aanrader voor iedereen die zin heeft om iets leuk te maken/naaien/stikken maar nog niet veel ervaring heeft. Alle projectjes zijn super-easy, met een leuk stofje erbij wordt het gegarandeerd een succes! Nog niet overtuigd? Kijk dan eens op de Jansdotter-Flickr-groepen: Simple Sewing en Simple Sewing for Baby.

Ondertussen heb ik al een maand of twee niets gehoord van de mama van Wobbe en terwijl ik dit aan het schrijven ben, belt ze me op de voice mail. Das telepathie!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails