30 juni 2009

Timothy en Dorien

.
Timothy is de broer van Dorien. Ik dacht eerst een heuptasje te maken, had ik dat maar gedaan! God zeg, wat is het moeilijk om voor jongens iets te doen. Ik wilde een gewone rechte tas, 13 in een dozijn. Eigenlijk wist ik vooraf niet hoe ik het zou aanpakken. Ik had ook zeer weinig keuze in stoffen. Hier in huis heb ik enkel roze/rood/felblauw/bloemen/... niks voor stoere gasten dus. De beige stof van de tas is een soort canvas (zetelstof) die ik niet al te mooi vind (echt waar) maar voor zover ik het me herinner (ik zie Timothy de laatste vijf jaar maar 2 keer per jaar), zitten er veel beige- en bruine tinten in zijn garderobe. De binnenstof vind ik wel ok, kaki-groen met maskermotief. Gaandeweg heb ik maar alle ideetjes over het ontwerp laten vallen en is het dus geëindigd in deze zéér eenvoudige rechte tas. Ze is best wel mooi aan de schouder maar voor mij is ze "buiten categorie", niet echt eloleo. Wel met de hand gemaakt, speciaal voor T, dus toch "uniek" (?)... hoop ik maar dat hij er ook zo over denkt.

Voor Timothy Voor Timothy Voor Timothy Voor Timothy

Werktijd: 4,5 uur

Afmetingen: 30 x 40 x 5 cm
Tussen de binnen- en de buitenstof zit een dikkere strijkvlieseline van 0,5 cm. Onmogelijk om deze te strijken op de canvasstof, wel op de lichte katoenen binnenstof. De tas blijft beter in vorm door deze vulling en voelt ook zacht (mals) aan. Ook het bruine ribflueel is heel zacht. Niet meteen zichtbaar maar ze is dus wel echt heel aaibaar ;-)
Over vlieseline: ik ken er weinig tot niks van maar hier enkele goede tips en hier ook.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails