6 december 2010

JANjas

Ik was dus iets "plezant" aan het maken voor Stig, alleen heel spijtig dat het véél en véél te klein is voor mijn grote vent. Het is nochtans maat 110 maar eens de jas in elkaar stak, leek hij meer op een maatje 98. Je ziet het, in kleding ben ik niet zo thuis. Ik had Stig z'n werkelijke maten dan ook vooraf niet opgeschreven en dus werkte ik blindelings op het patroon verder. Zelfs voor baby Jan - die ook al lang geen baby meer is maar Stig blijft dit hardnekkig beweren - is de jas maar nipt. Vooral de mouwen zijn erg smal. Lange slungels van 12 jaar hebben lange armen maar de verhouding van een kleuter is toch anders... tss, volgende keer beter!

JanJas
JanJas JanJas
JanJas

En als Jan de beren beu is, kan hij de jas nog altijd binnenstebuiten keren en dan is het een gewoon pelsen frackske. Zo'n omkeerbare rits (van bij de Veritas) is toch een geniale uitvinding, niet!

JanJas JanJas
JanJas JanJas

Het patroon komt uit een Knippie, een model TopGun-Jas met Raglan-mouwen (niet moeilijk ;-)).

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails