13 december 2009

Sol y mucho màs...

.
... zon en veel meer! Zal ik je eens voorstellen aan 3 van mijn beste vrienden: Patricia, Gerardo en hun kleine Alejandro. Alledrie door en door Belgisch maar geëmigreerd naar het zonnige zuiden van Spanje. En wat heeft dit te maken met eloleo? Niets, behalve dit dan ;-)*.

En als ik dan toch even persoonlijk word:
- tegen Patricia zeg ik al jaren Triske... even tellen... ik ken haar 21 jaar
- we waren oorspronkelijk niet bepaald vriendinnen, zij zat in de A-klas en ik in de B-klas (omdat er te veel leerlingen waren in het 4 jaar "beeldende- en bouwkunst" van het Brusselse Sint-Lukas Kunsthumaniora)
- de meisjes en de jongens moesten apart turnen en zo kwam het dat wij met alle meisjes van beide klassen wel samen in de turnles zaten en op een dag moesten we "balletje" gooien naar elkaar, ik stond met "haar" (maak nu zo'n beweging waarbij je je hoofd in je nek werpt, met je ogen rolt en doet alsof ze achter je staat... begrijp je, ik had niet echt een hoge dunk van haar, vraag me niet waarom want ik weet het begot niet)
- Triske (toen nog PA-TRI-CI-A) stond met haar rug naar de open vensterdeur en ik maakte er een spel van om die bal telkens zo verkeerd te gooien dat zij hem buiten mocht gaan halen... ze deed dat gewoon elke keer
- en toen viel zo langzaam onze frank, in die turnles, we gaven elkaar een kans en sindsdien zijn we beste maatjes
- zelfs nu ze in het verre-verre-ver-weg Spanje woont!!! maar gelukkig is er de gsm, skype, post en het vliegtuig
- en als het effe (of langer) moeilijk wordt, kan ik AL-TIJD op haar** rekenen en straffer nog, ik weet dat dat over 50 jaar nog zo zal zijn
- en dus kan ik af en toe eens ontsnappen naar het zonnige Frigiliana:

Wie Triske, Gerardo en Alejandro zijn, kun je lezen op hun blog Sol y mucho màs. Ze zijn met niets dan utopische plannen naar Spanje vertrokken. Met een lach en een traan en vooral een ijzersterke wil hebben ze daar hun eigen business uit de grond gestampt. En nu ze ook sinds kort aan het bloggen zijn, wou ik jullie dat toch ook even vertellen... ookal zal je er geen naaiwerken op vinden ;-), wel leuke dingen om te doen in de streek rond Malaga, info over vakantiehuizen en B&B, weetjes, typische recepten, enz. En als je het allemaal liever live ziet, klik dan hier.
Triske, een dikke bees voor u en de mannen!
sanne

*ik schreef toen dat de tas niet meer op tijd in Spanje zou geraken maar dat was natuurlijk opgezet spel, ik ben als "verrassing" (zo geregeld door Gerardo) op haar verjaardag toegekomen in Malaga
**en ook op mijn andere beste vriendinnen natuurlijk maar die hebben geen blog die ik hier in de verf kan zetten

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails