6 oktober 2009

Un bolso de mano Español?

.
... of toch zoiets.
Ik kreeg van een vriendin uit Spanje een stoffenpakket toegestuurd. Als ze die stoffen uitkiest, neem ik aan dat ze ze zelf ook mooi vindt. Ik hoop dat alleszins van harte want ik heb met het meest "Spaanse" stofje een kleine handtas gemaakt. Vrijdag is ze jarig maar meissie, nu al een dikke sorry want ik vrees dat de tas niet meer op tijd in Spanje geraakt.

Un bolso de mano Español? Un bolso de mano Español? Un bolso de mano Español?

Het patroon kocht ik van Keyka Lou*, zie hiernaast ook in de nieuwe rubriek "kooppatronen".
Een erg gemakkelijke en duidelijke handleiding maar ik heb wel één grote wijziging toegepast. Om mooi te zijn, moet het tasje een beetje gebold staan. Daarvoor gebruik je best een tussenvoering (zo staat het ook in de handleiding). Ik deed het met Vlieseline H640 maar ik heb die niet op de buitenstof gestreken, wel op de zwarte binnenvoering. Niet dat dat zo moet, ik vind het gewoon makkelijker. Als je die dikke Vlieseline op de buitenstof zet, is het moeilijk om die mooi afgerond te krijgen in de hoeken (daar waar je inkepingen moet maken om de tas onderaan diepte te geven). Ik heb er verder geen uitleg voor, het is een kwestie van aanvoelen en handigheid. Iemand anders doet het misschien toch gemakkelijker andersom.

Un bolso de mano Español? Un bolso de mano Español?............. Stig leest een boekje of 2, 3... 75
En die laatste foto? Ik stik alleen 's avonds, als Stig slaapt... maar af en toe kan ik wel eens stof snijden (ofzo) als meneerke gerust gelaten wil worden. Het heeft bijna een uur geduurd voordat hij klaar was met lezen, de schat ;-).

* haar blog staat trouwens vol tips om kleine en grotere tassen te maken

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails