29 november 2009

Eloleo trekt naar de Kerstmarkt

Vrijdag zag ik op school een briefje hangen: "wie kan placematjes stikken voor de Kerstmarkt?". Ik had ook al een paar dagen 3 grote zakken stof zien liggen in de gang van de kleurterklassen... hmm? In die zak bleken proef(of voorbeeld-)lappen te zitten (had een van de juffen gekregen in een stoffenwinkel). Stuk voor stuk peperdure stoffen. Placematjes maken is misschien niet bepaald uitdagend - voor de kassa van de school te spijzen wel een goed en makkelijk idee - MAAR, als het mag met stof die ik anders zelfs nooit zou bekijken wegens onbetaalbaar, dan doe ik mee!

Braquenie Braquenie Braquenie

In de zak zat ook een stuk Braquenie (volledig doorweven stof) van meer dan 100 euro per lopende meter (als je zou moeten kopen in de winkel). Geen wonder dat het meteen aan Louis XIV doet denken. Dat is nu toch echt wel te mooi om onderleggers van te maken, dus ben ik bezig met een handtas. Met de kleine voorbeeldlapjes, in verschillende kleuren, kon ik 3 meisjes-tasjes maken. Twee zijn nog in de maak en dit is de eerste. Niets bijzonder (dan behalve de stof), gewoon een recht modelletje met een aanpasbaar schouderbandje. Net groot genoeg voor een knuffel of met wat dan ook kleine meisjes rondsleuren. Dat stofje, mooooooooooooooooooooooi hè!!!

Braquenie Braquenie Braquenie Braquenie

En de rest volgt volgend weekend. Tot dan ben ik nog even zoet met bandwerk-placematten en een paar tasjes, bloemetjes, portemonneekes, ... en alles is uiteraard voor de Kerstmarkt.
BTW: niemand weet op school wie eloleo is en dat zal ook zo blijven want dit is vrijwilligerswerk, ik trek dus niet in levende lijve naar de markt, ik zal niet eens zelf achter het kraam staan ;-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails