3 augustus 2009

Terug van Amsterdam

Amsterdam is super! De heerlijke worteltaart van bij Odette, de talloze koffies, de Gay Pride op de kanalen, Kitsch Kitchen, Hotel Belga, de Sprookjeskamer, ...
Wat stoffen betreft: je kan er koopjes doen, echt mega-koopjes maar wel niks nieuws. 't Is te zeggen, ik ken Amsterdam nog niet zo goed dus ik ben nu maar afgegaan op de meest voor de hand liggende adressen en winkels maar ik ben er zeker van dat je heel fijne en speciale dingen kunt vinden in de kleinere winkeltjes. Dat speurwerk is voor een volgende keer.
Nagenoeg alle stoffen die ik nu gekocht heb, kun je in elke winkel à la Pauli kopen maar in Amsterdam vond ik ze voor de helft tot een derde van de prijs. Op de lapjesmarkt was er bijvoorbeeld een kraam dat alle bolletjes voor 2,5 euro per meter verkocht.
Japanse stoffen of echte design-dingen (Heather Bailey, Amy Butler, Michael Miller, of deze zalige nieuwe collecties, ...) heb ik dus niet gezien.

Lapjestocht Amsterdam Lapjestocht Amsterdam.Lapjestocht Amsterdam

- A Boeken Stoffen en Fournituren, Nieuwe Hoogstraat 31, centrum, zeker eens langsgaan, al was het maar om het oude omaatje en de kleinkinderen aan het werk te zien in "hun winkel", gemiddeld iets duurder dan Pauli
- Den Haan en Wagenmakers, Nieuwezijds Voorburgwal 97, centrum, niets speciaals, idem 't Wolwinkeltje in Leuven
- Bird Quilt Blocks, Nieuwezijds Voorburgwal 99, centrum, idem 't Wolwinkeltje in Leuven
- Albert Cuypstraat, zeker zes-tal winkels, even buiten het centrum, echte stof-supermarkten, soms wat muffig, wel goedkoop
- elke maandag van 9u tot 13u de lapjesmarkt, centrum, viel wat tegen, vooral zware meubel- en gordijnstoffen (maar wel heel mooie dingen, ik kan er helaas niets mee doen) en héél véél synthetisch (kan ik dus ook niets mee doen), wel twee kramen met tientallen fleurige katoenen bloemetjes en bolletjes en vichyruitjes enz. en dus heel goedkoop
- Pure Silk, Hartenstraat, centrum, zijde, duur
- De volledige adressenlijst

En HAHA, de nieuwe tas was tien keer te klein om al deze lapjes in te stoppen. De volgende keer neem ik ook een schaar mee. Als je de tweede dag op zoek gaat naar bij-passende stoffen, kun je toch moeilijk de hele zak van de dag ervoor meesleuren? Neen, in't hotel hadden ze ook geen schaar. Dat snap je als je er eens geweest bent, echte warhoofden zijn het ;-).

Voor ik vertrok kwam er ook nog een pakket uit Amerika toe. Pink Chalk Fabrics houdt solden. Zelfs met de verzendkosten erbij kwam dat nog vrij goedkoop uit. Helaas, de douane in Belgïe heeft me nog 10 euro "douane-kosten" (???) aangesmeerd. Allé, dat weten we dan ook weeral!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails