1 februari 2009

De Speelzak

.
Stig is ondertussen 2 jaar en bijna 3 maanden. Hij heeft aan tafel dus ook welgeteld 2 minuten en 3 seconden het geduld om stil te zitten, daarna begint hij het kader af te breken. Tijd dus om speeltjes, potloden, papier, minimonsters, e.d. mee op stap te nemen. Ik maak voor hem "De Speelzak" en hij kan vooraf kiezen wat hij mee wil nemen. Stiften en papier zitten er standaard in. En zo kunnen we dan toch al 20 minuten blijven stilzitten... net genoeg tijd om de koffie in 5 (i.p.v. 2) slokken binnen te werken (bij mezelf uiteraard).
- bij deze Speelzak hoort ook een Papierdinges -












De werkwijze: alweer Madame Zsazsa MAAR... ik heb wel de maten aangepast. Dat resulteerde eerst in twee lappen stof die elk 5 cm te kort waren (nooit "zomaar" een maat wijzigen). Ik heb er dan de rode bloemetjesstof tussengezet en eigenlijk vind ik dat nog wel goed ook ;-). Je kan de zak binnenstebuiten draaien en dan staat Stig z'n naam ook aan de buitenkant. De volgende keer zal ik de schouderband wel iets smaller maken. Zo'n brede band is ok bij een soepele stof maar bij deze van Ikea (solden, 1 euro voor 1 m!!!), die erg zwaar en stug is, is een smalle schouderband beter. Ah ja, de laatste stap heb ik overgeslagen (was me te ingewikkeld). Ik heb alles nog gezoomd gestikt tot aan 1 kant van de schouderband. Van de andere kant heb ik de zoom op 1 cm omgestreken zodat alles mooie op elkaar lag en dan heb ik er een sierrandsteek rondgestikt (aan de andere kant dan ook natuurlijk). Niemand die de fout ziet!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails