2 maart 2012

Blauw

kraam

Op een grijze zondagnamiddag trok ik naar C-Mine in Genk voor een bezoek aan Handgema(r)kt. C-Mine is een prachtige, gerenoveerde oude mijnsite (Winterslag) die dankzij de vele kleurrijke kraampjes toch een zonnige uitstraling kreeg. Een van de standhouders was onze Leuvense webshop bambiblauw, opgericht door Lieselot. Ik leerde haar een paar maanden geleden kennen toen ze lid werd van Het Leuvens Stiksel en over enkele weken kan je zelf ook kennis maken met deze sympathieke dame want bambiblauw is een van de standhouders op Van Katoen.

Bambiblauw Bambiblauw

Bambiblauw is Lieselot, 32 jaar, deeltijds vroedvrouw op het bevallingskwartier van UZ Leuven. Geboren en getogen in Leuven en graag bezig met vanalles en nog wat. Bambiblauw is sinds kort ook Stijn, 32 jaar, partner en bijna-man van Lieselot, terhulpsneller van het jaar op alle bambiblauw-gebied. Na een drukke job als spoedverpleegkundige, werkt hij nu deeltijds als zelfstandig thuisverpleegkundige en deeltijds als Bambiblauwer-van-dienst.

stijn-lieselot

En de vraag die nu toch op mijn lippen brandt: waar komt de naam bambiblauw vandaan?

"Dat het iets met "bambi" moest zijn, stond al snel vast. Ik heb altijd al iets met bambi gehad. Het heeft iets schattigs en retro. Overal in ons huis en tussen onze spulletjes komen bambi's voor. Het "blauw" verwijst naar de lievelingskleur-van-het-moment, de fleurige en felle kleuren van de stoffen."

paplepel Bambiblauw
Bambiblauw lieveling
*helaas momenteel uitverkocht, in de loop van april opnieuw beschikbaar
Winkelplannen?

"Als kind al pakte ik graag kadootjes in. En eigelijk doe ik dat nog steeds heel graar. Een eigen stoffenwinkeltje lijkt me super maar mijn job als vroedvrouw opzeggen zie ik ook niet zitten. Dat zit in je bloed en daar kom je niet zomaar vanaf. "

steun Bambiblauw

Je grootste stoffendroom?

"De grootste bambiblauw-droom die we hadden, is het voorbije jaar werkelijkheid geworden. De mensen die enthousiast zijn, de leuke reacties die we krijgen van klanten en webshop-collega's. De nieuwe grootste Bambiblauw-droom, die kunnen we niet verklappen want dat is het geen verrassing meer als het zover is! Want dromen komen blijkbaar toch ooit uit... als je er maar hard genoeg voor gaat ;-)."

En toen kon ik het niet meer laten en ik kocht ik een paar stoffen waarmee ik morgen wat ga maken! Iets met tricot en iets met de Candy...
Dankjewel Lieselot en Stijn!

droom

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails