25 oktober 2011

'Anders'goed

DSC_0160

'Onder'goed kan ik het moeilijk noemen want hij vond het zo prettig dat hij het steeds als t-shirt heeft gedragen, ookal was het een onderlijfke. Ik heb het over de Marcellekes die hier in de zomer van onder de naaimachine overlock rolden, cfr. de zonnige foto's. Eerlijk gezegd heb ik mijn wenkbrauwen meerdere keren gefronst toen in blogland de eerste ondergoedsetjes verschenen: "Allè, aan onderbroeken en lijfkes doen wij hier niet mee, das toch al te zot". Maar de overlock* is zo'n dankbaar instrument, ik moest het toch wel eens proberen en ging vervolgens helemaal door de knieën.

FB 19
17 13

Bij wijze van experiment gebruikte ik Nicky Velours, spons, dikkere tricot en heel dunne tricot. Allemaal gekocht in de plaatselijke stoffenwinkel en in vele kleuren te verkrijgen. Het ging vlot maar de zeer dunne tricot is wat moeilijker om te verwerken.

15
23 20

Ik ondervond wel verschil in de soorten boordstof. Sommigen zijn vaster geweven dan anderen en voor het ondergoed vind ik de losse soort beter, de gele hieronder. Als je die opentrekt, geeft die meer mee. De groene soort is niet dikker maar wel strakker.

DSC_0160 DSC_0146
noot: doorstikt met een tweelingnaald zodat het stiksel rekbaar blijft
In feite is het onmogelijk om over tricot&co iets te zeggen, zonder door te verwijzen naar de XY-files van Mamasha. Lees dus zeker dit artikel nog eens door.

10 12

En weet je wat nu helemaal fantastisch is. Je kan dit patroon van de Marcel en de boxer, én dat van een meisjes slip, kopen in de Van Katoen Shop. De maat gaat van 2 tot 10 jaar. Een foto-geïllustreerde handleiding legt je alle stappen van naadje tot draadje uit.


logo Van Katoen

DSC_0044

Het leuke aan tricot en boordstof is dat je er altijd wat "speling" aan kan geven. Het ene kind is het andere niet en daar kan je tricot-kleding makkelijk aan aanpassen. Stig was vroeger een magere spriet maar tegenwoordig heeft hij stevige benen. De boord aan de pijpjes van deze boxer heb ik dus een paar cm breder gemaakt dan aangegeven in het patroon. De buikband is dan weer iets smaller. Resultaat: een onderbroek die rond zijn lijfje gegoten zit. Je zal me echter op m'n woord moeten geloven want het is momenteel geen weer om in je onderbroek buiten te gaan staan voor een fotoshoot. Ga daarvoor maar eens kijken naar deze coole gast. Een meisjesversie vind je hier. En dan nu: hop naar de shop want 't is vandoen voor Van Katoen!

6

*Heb je geen overlock, geen probleem. Stel je naaimachine in op een stretch-steek en je kan even goed aan de slag.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails