11 april 2011

Leg het op je bed of hang het over je schouder


Omkeerbare Zomertas - Reversible Summer bag


Ik heb wel drie kwartier staan twijfelen op de afdeling beddengoed van Ikea. Zo'n schoon laken! En dat zou ik dan verknippen?!?! Na lang dralen had ik het in mijn hoofd hoe ik deze tas in elkaar zou steken en kon ik mij "over 't gedacht alleen al" zetten. De vorm is nog niet helemaal wat het moet zijn, mor hè, ik heb nog stof genoeg om te experimenteren. Happy!

Omkeerbare Zomertas - Reversible Summer bag Omkeerbare Zomertas - Reversible Summer bag

De ronde openingen zijn zakken, zo groot als de tas zelf. Het lijkt misschien alsof je door dat gat de binnenkant van de tas ziet maar dat is dus niet zo. Omdat zo'n zak uit verschillende lagen is opgebouwd én omdat ik er een omkeerbare versie van heb gemaakt, bestaat de voor- en achterkant van de tas uit 4 lagen stof. Dit licht beddengoed-katoentje is net perfect geschikt. De tas blijft "uit haar eigen" goed in vorm en is toch niet te zwaar.

Omkeerbare Zomertas - Reversible Summer bag Omkeerbare Zomertas - Reversible Summer bag
Omkeerbare Zomertas - Reversible Summer bag Omkeerbare Zomertas - Reversible Summer bag
Wordt vervolgd...

74 opmerkingen:

  1. Ö *mond valt open*
    Kweniehoetof die zakken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauuwww!! Mooi stof en leuke tas.
    Ik heb dat soort zakken ook al eens in een broek gezien. Nu zou ik dat graag eens zelf maken, zo een 'gat'. Bij de broek zat er ook een stofje achter, net zoals bij jou, maar het was wel geen zak, gewoon een bol. Het stofje stond wel niet strak, je kon er een klein beetje in duwen. Dus ik denk wel dezelfde techniek.. heb je misschien een tutorial :) ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent toch echt een krak hoor :).
    Echt alweer zo een tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Karen: er komt nog een andere tuto waar deze techniek ook in voorkomt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Megafantatischsuperdemax! Superknap gedaan weeral. En die foto met de Stig is hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is zo mooi! Het zou een zak van Skunkfunk kunnen zijn! Als je dat merk niet kent moet je zeker eens gaan kijken op skunkfunk.com, ze hebben superoriginele kleren en sjakosjen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai zo ferm, dat zijn zooooo mijn kleuren en ik hoop maar dat je rap een handleiding maakt, please?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat twijfelen bracht op, je koos het perfecte beddegoed en verder: héél leuk gedaan (speels, fris, volijk, een beetje zoals de lente!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh wat heerlijk is dit zeg, je kan maar ergens een dekbed voor gebruiken! In ieder geval is het misschien een optie dat de kleine man in de tas gaat slapen? *lol*

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Keitof stofke! Hier ligt het al op ons bed. Was ook meteen verkocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De Leo en Stig mee op de foto maken de plaatjes af. Wat een heerlijke tas, ik ben ook in mijn experimenteerperiode, mijn hersenen gaan soms nogal een gang. Bij jou is het in ieder geval geslaagd en geeft het een hebberig resultaat zo van deze tas wil ik maken :-)
    En lang leve de schoon lakens van Ikea, ge moogt daar meer mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een supertas! Zo vrolijk, zo'n tof idee! Ik kijk zeker uit naar de tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zou graag jouw brein en handen hebben...
    Marta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een orginele tas, en super met die noppen stof!
    Wat was er nu eerst, het idee voor de tas of de de stof?
    Super

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, maar ziet eens hoe schoon! Dat stofje is inderdaad de max. Meer van dat :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer een GE-WEL-DIG mooie tas! Eerlijk gezegd ik heb ook al in de ikea gestaan voor die collectie van beddengoed met het idee het te kopen om leuke dingen mee te maken, maar nog niet gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een fantastische tas, ben er hememaal gek van !!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De vorm nog niet helemaal zoals het moet zijn? Maar alle gij! Ik vind ze toch helemaal geweldig hoor! En zo'n schoon vrolijk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel erg toffe tas! en die stof is fantastisch!
    ik heb een foto van je amsterdamtas op mn blog gezet met linkje naar jou. Hoop dat je t goed vind.

    groetjes daan
    kloddertjerozehier.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. *verliefd*
    super gewoon die tas... die wil ik wel !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Megageslaagd!
    Ik wacht vol ongeduld op het patroon om mijn eigen versie te maken...of een exacte kopie. Want hoe geniaal om dat overtrek te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super gedaan! En inderdaad gewoon schaar er in als de stof mooi is! (De dekbedden zijn daar toch niet zo duur!)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super mooie tas, de stof past er inderdaad ook perfect bij!!

    Liefs,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een briljant idee! Toegegeven: ik had de overtrek ook gespot met de bedoeling er wat van te maken, maar uiteindelijk is deze toch gewoon op mijn bed beland. Denk je aan een tutorial? Want dan wordt deze stof onmiddellijk van het bed verwijderd :-)
    Heel knap gevonden, respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hopelijk volgt hier een tutorial van want deze zak is echt super!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een SCHITTEREND idee! Mooi uitgewerkt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie tas! Het toeval wil dat ik hetzelfde dekbed maar dan in het blauw bij Ikea heb meegenomen met de bedoeling daar iets leuks van te gaan maken.
    Als je nog een tutorial schrijft ga ik hem opslaan. Het lijkt me niet iets voor een beginner!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Die IKEA toch, mooie stof weer, en wat een super coole tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een super mooie tas. blij dat je de schaar er toch maar hebt in gezet ;) anders hadden we deze mooie tas niet kunnen bewonderen (maar ik begrijp de aarzeling wel)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. super gewoon, een leuk laken wordt een nog leukere tas

    BeantwoordenVerwijderen
  31. komt er nog een tutorial, want ik ben verliefd....

    xxMarit

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Waar blijf je die ideeën toch halen? Héél leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig!! En dat groen en die bollen echt fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi zeg! Bij ons ligt het voorlopig nog op ons bed...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hier ook een bedversie... Schitterende tas! *beetje jaloers op je ideeën en uitvoeringen...*

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige tas! Ik vind hem als tas mooier dan op bed.....

    groet Lucie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Gij zijt precies een Zsazsa, zo aan een stuk door mooie dingen produceren! Waar haal je de tijd vandaan?
    Echt, vol bewondering voor die creativiteit en de mooie uitvoering! (en bedankt voor de tutorials... heb er al een aantal gemaakt en echt, duidelijke uitleg voor mooi spul)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. mooie tas! en ik heb vorige week het laken gekocht voor een babyjurkje, was er ook direct weg van en schone lakens heb ik al genoeg maar jurkjes daar kan je er niet genoeg van hebben..

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Oh waaaaw geweldig, ik wil ook zo eentje! mooi mooi mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Van de keurige, zo netjes met die cirkels! Vind hem mooi (en ben niet de enige...).

    BeantwoordenVerwijderen
  41. als de vorm nog niet helemaal is wat het moet zijn.. ik stel mij kandidaat hoor ! ;-)

    als het zo'n prachtexemplaar is, willen wij gerust de afdankertjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  42. waar gij altijd uw ideeën haalt! Niet te doen, zo schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  43. een tutoleo zou formidabel zijn.... super gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. oh een supertas! en stofje...kan me voorstellen dat je even getwijfeld hebt of je daar de schaar in wilde zetten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een super leuke tas!! Ik was ook op slag verliefd op die lakens, formidabel om er zo'n leuke tas van te maken!!

    gr
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen
  46. de tas is toch mooier dan het bed !!
    dus ge hebt er goed aan gedaan ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw wat heb je jezelf weer overtroffen. Die zakken!! Kom er maar eens op.... super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Geweldig! Zo'n tas is echt iets voor mij.
    Die stof maakt de tas helemaal geweldig!
    Lekker zomers

    BeantwoordenVerwijderen
  49. wat een goed idee om een overtrek te gebruiken, het was de juiste keuze :-) En ik ben zeer benieuwd naar de tutorial.

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Oh, ik slaap in de grijze versie ervan. En in de winkel kon ik ook maar niet begrijpen waarom ze dat motiefke niet gewoon bij de stoffen hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. ...en het random stiksel rond het gat is echt een mooie vondst.

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik gebruik ook de IKEA overtrekken voor projecten, zoveel stof voor zo'n lage prijs, niet over twijfelen! Zalige tas, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  53. prachtige tas met dat peekaboo'gat' derin!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. mooi! als je een patroon maakt wil ik ook zo'n tas maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ik heb u schaamteloos gekopieerd. Dat ge dat weet. Ik heb er ook schaamteloos over geblogd. Omdat ik het zo'n superkoel idee vind om zo'n rond gat te maken in een sjakos met een stofke met allemaal ronde dingen. Het patroon is iets anders, maar toch is het feitelijk wel een kopie. Natuurlijk heb ik u gelinkt enzo, ahja!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. jammer had graag deze tas gemaakt maar ik ben jammer genoeg te laat de webshop van katoen is blijkbaar al gesloten

    BeantwoordenVerwijderen
  57. ik heb dit overtrek zien liggen en kijk nog eens vol bewondering super mooi!
    weet niet of je het nog leest toch van harte proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. waar haal je die stof?
    echt leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  59. is er ook een winkel in almelo(overijsel)?
    dan ga ik het ook hallen

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails